Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Percutian Bersama Keluarga Tersayang , Ohseeem | Entri Bergambar



Hai uolss, macam dah lam ajerk YY tak coter hal personal. Tak habis- habis ngan pasal dunia hiburan terutama review Filem. Ok, now YY nak citer last week YY dan family bercuti ke Pulau. Pulau mana? dah tentu lah langkawi. Muhahaha, padahal masa pi tue, baru jerk YY ke langkawi dengan Tourrism Malaysia. Plan nak bercuti nie lama dah, tix flight pun booking lepas YY balik dari Korea tahun lepas. Lama giler kan, nasib semua berjalan lancar.

YY , adik ipar , alang , angah , ibu , adik ( duduk depan tapi tak pi, tolong hantar ja )

Dah sampai Pulau Langkawi, permata Kedah.


Plan nyer, kami akan berada di langkawi selama 4hari. Menginap di Pulapol Langkawi rasa agak selamat yaa. Jangan tanya kenapa dan bagaimana, dah nama pun nak pi berjalan. Cari tempat untuk tido malam jerk, kalau dah pepagi dah kuar, malam gelap gelita baru balik, rasa tak berbaloi plak kalau kami duk hotel yg mahal-mahal kan. Kebetulan duk rumah transit agak murah dan berbaloi-baloi. Terima Kasih kat Zatty teman YY yang memang bertugas kat Pulapol Langkawi yang uruskan pasal rumah dan kereta sepanjang kami di Langkawi. Termasuk carikan pakej murah untuk YY dan family membuat aktiviti Island Hopping.

Pintu Masuk Pulapol Langkawi tempat kami menginap

1st day Lunch Laksa di tepi Pantai dekat ngan Airport

Langkawi Cable Car

Dalam Cable Car ( angah penakut giler, sibuk suh semua duk diam, muhahahha )

Di Puncak Gunung Mat Cincang

Sepanjang di Langkawi, kami pi Cable Car yang kini lebih di kenali sebagai Panorama Langkawi , Island Hopping ( ke Pulau Dayang Bunting , Pulau Lang dan Pulau Beras Basah ) , Bird Wild Life Park , Pantai Pasir Hitam , Air Hangat , Pusat Kraf Langkawi , Dataran Lang , Pasar malam , Shopping di Pekan Kuah dan di Idaman Suri. 

Masa untuk Island Hopping

Di Pulau Dayang Bunting

Pulau Beras Basah

Tapi sayang nyer, YY tak dapat nak buat Food Trail. Salah satu projek Tourism Langkawi. Yang sedang memperkenal kan makanan yang sedap dan murah di Langkawi. Maklum lah, kalau kita silap pilih kedai, dah ler tak sedap harga pun agak mahal sebab tahu kita pelancong kan. Walaupun pelancong tempatan, kekadang kena ketuk gak. Tue yang tak tahan tue. Korang boleh terjah FB Tourism Langkawi SINI kalau nak tahu senarai tempat makan yang sedang di promosi oleh Tourism Langkawi. Kebetulan bila YY pi, kebanyakkan kedai nya tutup, pi 2 3 kali pun masih tutup. Hanya satu jer yang YY dapat rasa iaitu Kedai Nasi Ayam Pak Ya. Memang terbaik lah. Padahal sebelum nie pi langkawi memang YY dah pernah makan pun kat sini.

Di Wild Life Park kita boleh pegang dan memberi makan kepada binatang yang ada.

Teruja burung di tapak tangan, sangat jinak hokeeey.

Ibu YY yang brutal, kitaorg semua tak berani , tapi ibu selumber jerrrk.

Dataran Lang

Bila pi Langkawi, tak sah kalau tak shopping kan. Terutama nya cekelat dan pinggan mangkuk. Beg pun murah2. YY memang dah plan nak beli beg troly, maklum lah akan datang ada trip nak pi obersea, so agan payah yer kalau nak bawak beg YY angkut2 tue, elok ler kalau dapat bawak beg troly, senang nak tarik jerk. Dan ada jugak ler yang duk pesan beli rokok dan sudu. Eh, lupa nak bagi tau, last day sebelum balik sempat lagik pi mandi manda kat PAntai Chenang. Seronok tgk family happy, YY jerk tak mansi sebab tak berapa gemar sebab air laut masin. Ahaaaksss.

Pantai Chenang

Beg pergi, 5 Beg sahaja yaaaaa , menggunakan 1 troly

Barangan balik, sampai 3 troly yaaa. #Pitam.


Yeaah, memang best kalau kita dapat bercuti dengan keluarga tersayang. Plan next trip, belum bincang lagi. kebetulan adik YY sedang peknen, mana tahu lepas nie berjalan boleh bawak anak buah plak kan. Argghh, sudah mahu jadi makchik, tapi masih single. Acamne tueeee.



P/S : Pasal makan nanti lain entri yaa, macam dah panjang niee :))







7 comments:

  1. tu diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....sakan shopping cheq oi..haha...


    muka korang memang sama giler lah!! hihi

    ReplyDelete
  2. bestnya yana...:D

    ReplyDelete
  3. pergh!! bestnya... rasa macam nak pergi je

    ReplyDelete
  4. best nyer...sy n family g tak dpt naik cable car coz tengah maintnnce..huhuhu..

    ReplyDelete

  5. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah