Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Ranking Calon Simpanan Penolong Pegawai Tadbir N27 | spa.gov.my

Assalammulaikum,



Selepas berjaya sebagai calon simpanan Penolong Pegawai Tadbir N27 , mesti lah kita tak sabar nak tau bila lah nama kita nak naik untuk menjadi calon tetap . Mesti ramai kan menaruh harapan termasuk lah YY . Dengan harapan Jawatan dapat tapi xmo jejauh . Payah jugak kalau kena pindah jejauh , banyak jugak nak kena fikir .



Korang kena faham , calon simpanan kalau nak dapat jawatan tue kena tunggu giliran . Ikut ranking dan markah masa korang interview . So, tunggu lah sehingga nama korang naik . Nama korang di simpan oleh pihak SPA , tapi jawatan di beri oleh pihak JPA . Contoh , ada jawatan kosong N27 sebanyak 50 orang di dalam beberapa Jabatan . Nanti JPA akan mintak nama dekat SPA . SPA akan bagi nama mengikut ranking teratas . Dan surat tawaran akan dikeluarkan oleh JPA .



Haaaaa, korang faham x penjelasan YY nie ?? x Faham korang leh email YY tanya . Hahahahhaha, kemain ko email bagai . YY dah biasa jadi kaunter pertanyaan .



Camne nak tau ranking korang ?? Meh nak tunjuk .




1. Log in di www.spa.gov.my dan klik di bahagian Pendaftaran Pekerjaan Dalam Perkhidmatan Awam .

Ranking Calon Simpanan SPA






2. Masukkan ID dan Password .

Ranking Calon Simpanan SPA 1






3. Kemudian Ke SEMAKAN PERMOHONAN.

Korang akan nampak ranking jika korang adalah Calon Simpanan .


Ranking Calon Simpanan SPA 2





Korang nampak tak ? Calon Simpanan untuk gred N27 adalah 7000 . Ya Ampunnn , ramai gilerrrr . Dah tue , ada expired . Kalau korang tak dapat tetap sampai tempoh sah simpanan , nampak nyer kena lah YY pergi interview lagi . Calon punya ramai , tapi ada tempoh sah . Acamne tueee. Tak faham kan . Harap – harap ada lah rezeki YY kali nie . Dedengar nya setahun ada 4 kali jer JPA buat perjawatan untuk N27 nie .






P/S : Berharap .



Program Derma Darah Sempena Hari Polis

Assalammualaikum ,


wacaaaa , YY nak ajak korang nie . Kalau korang biasa derma darah , mesti korang rasa seronok kan . Ye lah , dengan darah korang tue boleh menyelamatjan nyawa manusia lain . Gilerrr tak best . YY memang suka derma darah , bermula dari zaman belajar dulu . Setiap tahun , sekurangnya sekali YY akan menderma .



Harap sangat sumbangan kecil YY dapat membantu orang lain terus hidup . Kemain panjang intro , YY cuma bak bagitau korang . Sempena Hari Polis Yang ke - 208 , satu Program Derma Darah akan di adakan pada : 



Tarikh : 18 April 2015 ( Sabtu )
Masa : 10 pagi
Tempat : Pusat Membeli Belah Subang Parade , Subang Jaya .


Acara akan dirasmikan oleh Ketua Polis Negara , YDH Tan Sri Dato' Dri Khalid Bin Abu Bakar . Pegawai Tertinggi pun turut hadir memeriahkan acara . Kalau korang berniat nak menderma darah , meh jemput datang . Tanpa sedar korang dah buat kebaikan yang x semua orang mampu buat . Ada yang takut menderma sebab kena cucuk lah , mabuk darah lah . Takut darah kotang sikit ? Eh , kalau korang menderma darah . Nanti korang akan dapat proses darah baru . Itukan sesuatu yang sihat . 




Uzur dah buka derma darah YY , 
nampak x kategori darah YY tue . 



Syarat Menderma Darah : 

    Korang adalah antara kumpulan umur 18-60 tahun.

    berat badan korang 45 kg atau lebih.

    haemoglobin korang adalah 12.5 gm% minimum.

    derma darah terakhir korang sekurang-kurangnya 90 hari sebelum ini.

    Korang sihat dan tidak menderita malaria, tifus atau penyakit berjangkit lain di masa lalu.





Seorang wanita TIDAK BOLEH menderma jika mereka memiliki keadaan ini ..

    mereka hamil

    mengalami keguguran dalam 6 bulan terakhir telah hamil / menyusui dalam satu tahun terakhir

    mereka dapat menderma selepas 6 minggu selepas kelahiran biasa dan ketika mereka tidak menyusui. 

    mereka mengalami menstruasi berat atau kram menstruasi ( period )




Korang memenuhi syarat ? Jommm sesama kita menderma darah . Jangan lupa Sabtu nie di Subang Parade . 





P/S : Derma darah mampu menyelamatkan nyawa orang lain . 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah