Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

:: Bersyukurlah ::

Assalammualaikum ^__^ ,

Selamat pagi uolss, kejap jer masa berlalu kan. Hari nie dah Jumaat. April hampir melabuhkan tirai, Mei bakal menjelma. Haiii, cepat nyer masa berlalu. Masa berlari terlalu pantas. Jika kita leka, pasti ketinggalan kan.

Pagi tadi, bangun ja pagi tgk hujan kat luar. So, bila hujan pasti jalan kesesakan lah sikit. Mungkin yang biasa naik moto dah kena bawak kete kan ( kalau ada moto ). Sampai kat satu trafic nie, ada lah polis trafic jaga. Then kita tgk dia x pakai baju hujan pun. Mmg lah masa tue hujan macam x berapa lebat kan, tapi lelama basah jugak. Terus kita terfikir, BERSYUKUR lah kita yang mempunyai pekerjaan. Duduk di dalam opis yang ber hawa dingin. Tak kena panas, x kena hujan,

Jangan lah kita bandingkan dengan orang yang bergaji besar, cuba kita bandingkan dengan orang yang bersungguh2 mencari pekerjaan tapi susah nyer nak dapat. Ada tue bekerja, di bawah panas terik mentari. Terpaksa meredah hujan, ribut , petir . Kalau kita naik kete pergi keje, mengeluh sebab jalan jem. Ce bayang kan orang yang naik moto, kalau hujan pasti basah kan. Kalau orang yang naik moto, ce bayangkan orang yang x mempunyai kenderaan. Nak kena jalan kaki, naik bas. Memerlukan tenaga yang banyak jugak untuk melalui perjalanan ke tempat keje.

Kalau dah ada keje, mengeluh jugak lagi. Malas lah, xde mood lah, xmahu keje lah. Kalau berkemampuan xper lah kan, jadikan keje tue macam hobi ja. Ce fikir org yang susah nyer nak dapat keje. Nak cari duit nak sara diri, x masuk lagi yang dah bekeluarga. Yang penting kita kena lah berusaha bekerja dan mendapat keberkatan.

Kita sebagai manusia kekadang lupa untuk bersyukur dengan apa yang kita ada. Kan lebih bagus jika kita berusaha dia atas titik peluh sendiri . Adakah kita patut berbangga dengan apa yang kita dapat hasil dari bantuan orang. X salah menerima bantuan, tapi haruskah kita riak. Fikir2 kan lah.

Saje nak berkongsi rasa, di samping untuk mengingat kan diri sendiri jugak. Kekadang kita pun ada rasa malas, bosan dengan keje bila menghadapi keadaan sekeliling yang melemaskan. Kisah pagi tadi, dan kesulitan yang di hadapi seorang teman semalam membuat kan kita nak bercerita tentang BERSYUKUR nie. Dah tagline pun "SUKA NAK BERCERITA" kan,.. kan,..kan,..

Nak tahu kisah teman kita tue,.. hurmmm !!! Nanti lah kita cite eh. Sekarang kita masih memikirkan 'masalah' yang sedang dihadapi nyer. Pengalaman teman2 boleh di jadikan pengajaran kan,. kan,.. kan,..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah