Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

:: AJAL, tahu kah BILA ?? ::

Baru jer lepas layan citer 'Kashaf Imani" di Astro Ria. Rasa nyer dah berkali2 tgk tapi masih x jemu. Bila tgk kat paper ada tayangan, dah standby depan tv pada masa yang ditetapkan. Citer nie banyak pengajaran. Kita kalau RADIUS ONE buat drama, kita pasti tergedik2 nak tgk. Dah tau pasti best dan menarik,ada maksud yang tersirat yang nak disampaikan.


amani


amani


kasahf


SINOPSIS : 



Mengisahkan tentang gambaran alam roh. Kashaf seorang remaja bermasalah yang tinggal dengan ibunya, Rosnah yang bekerja sebagai GRO dan adiknya, Shamim seorang pelajar kolej.
Mereka tinggal di sebuah rumah flat di Kuala Lumpur. Kashaf bekerja menghantar dadah setelah berhenti sekolah semasa darjah 4. Satu hari, Kashaf telah dipukul hingga cedera parah dan dia koma.
Semasa koma dia dapat melihat semua yang berlaku di sekililingnya tetapi orang tidak dapat melihatnya, seakan-akan dia sudah mati tapi hanya seorang saja yang boleh melihatnya, iaitu Imani. Dia meminta tolong dari Imani untuk memberitahu keadaannya kepada keluarganya dan membantu keluarganya bertaubat.
Dibintangi : 
Beto Kusyairy, Sharifah Amani, Normah Damanhuri, Wan Sharmila, Ismail Abdul Aziz, Khairilridzuan K’n, Noryati Taib dan Ain Satar. Telefilem ini diarahkan oleh Azma Aizal Yusoof, pengarah videografi Pali Yasir, skrip Shahrulezad Mohameddin & Shahriman Wahap.


Pengajaran citer nie, kita x tau bila kita akan pergi meninggalkan dunia ini. Jadi, xperlu nak tunggu dah tua baru nak buat amal jariah. Kita sejak tgk citer nie, mmg sangat meninggalkan kesan dalam diri. Tahniah lah buat AZMA AIZAL YUSOOF kerna buat citer yang betul2 membuat kan kita berfikir. Lakonan hero dan heroin nyer mmg terbaeik.



3 comments:

  1. mesti best cerita ni kan? x penah lg tengok cerita ni.. nk tengok xda masa..huhu

    ReplyDelete
  2. oh citer ni..ari 2 ada tengok sekali..tp tgk separuh je..hehe..

    ReplyDelete
  3. ck pun tgk gak citer ni smlm padahal dh tgk b'kali2..hihihi..tol tu,byk pegajaran y kite blh ambik dr citer ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah