Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

COMFIRM SEPAH BERPECAH | KINI MUNCUL SEPAHTU

Assalammualaikum *___*,

Akhirnyer , bak kata jepp "sejak kitaorg pakai blazer nie, tertubuh lah kumpulah SEPAHTU. Tiada lagi kumpulan SEPAH." Itu kata2 Jepp di sidang media "SEPAHTU BIKIN ALBUM" yang diadakan di Restoran Dapur Penyet, Maju Junction Mall, KL tadi. Thanks Juan dari Universal Music Malaysia yang jemput YY ke sidang media nie.

SEPAHTU


Sheikh Qalam , Jep , Shuib , Wakil MW Entertainment


SEPAHTU adalah gabungan antara Jep dan Shuib. Perjalanan seni SEPAHTU akan di atur oleh MW Entertainment Sdn Bhd dan Sheikh Qalam Records akan menerbit kan album sulung SEPAHTU. Album ini akan diaedarkan oleh Universal Music Malaysia. So, lepas nie kerjaya seni SEPAHTU akan lebih teratur.

Antara komposer dan penulis lirik yang dijangka memberikan sentuhan menerusi lagu yang terkandung dalam album ini termasuklah Datuk M.Nasir, Azmeer, Sheikh Qalam, Mawi dan Sepahtu sendiri.

SEPAHTU atauSEPAH TWO. Bermakna dua. Kini hanya di anggotai 2org iaitu Jep dan Shuib. SEPAHTU juga bermakna sepatu ( kasut ). Ada 2 je, iaitu kasut kiri, kasut kanan. Dan x mungkin ada kasut 3 kan. Kasut pasti sepasang. Itu makna SEPAHTU yang di beri oleh Shuib di sidang media tadi.


* Mesti semua tertanya kan, nape Mamat xde dalam kumpulan SEPAHTU. Cerita lanjut menyusul nanti.





3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah