Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Bakal menonton wayang bersama Retis | Misteri Jalan Lama.


Hai korunk, hari isnin muncul lagi. Hari yang selalu org panggil 'blues monday', sebab bila isnin jerk semua macam malas semacam kan. YY cam biasa lah, x monday pun malas jugak. muhahahaha. Hujung minggu nie raya haji kan. Korunk kalau raya haji sambut beria macam raya posa ke?? YY mybe beraya rumah adik satu2 nyer yang dah kawin. Keluarga belah mertua dia buat korban. Saje lah nak merasa beraya kat kg orang lain. Tempat masyarakat JAWA tau. meriah kot.

Halamak, pepagi dah membebel x psal kan. saje nak bgtahu petang nie YY bakal menonton wayang bersama #retis. Filem yang bakal di tayangkan hujung bulan November, tapi YY dah teruja sebab dapat menonton dulu. Terima Kasih lah kat Tayangan Unggul sebab bg peluang best nie kat YY. Bila baca sinopsis dah rasa best.


Sinopsis Filem MISTERI JALAN LAMA


Sebuah kisah yang menakjubkan tentang dua dunia berbeza, namun berlandaskan kasih sayang.  Dua beradik, Indra dan Ilya dalam perjalanan pulang ke kampung halaman mereka untuk urusan pengebumian ayah mereka, Iskandar.  Indra adalah anak kandung Iskandar yang menjadi pelumba kereta profesional, tetapi kuat berjudi dan seringkali meminjam daripada ah long.  Hidupnya kini diburu gangster.  Manakala Ilya pula adalah anak angkat Iskandar yang diberikan oleh ‘seseorang’ ketika Iskandar melalui sebatang jalan lama 25 tahun dahulu.  Ilya seorang anak yang baik, yang banyak membantu Iskandar membina kerjayanya. Iskandar juga sangat sayangkan Ilya.  Ini jugalah yang menjadi punca ketidakpuasan hati Indra, lalu membawa diri jauh daripada keluarga.   

Pada hari kematian Iskandar, buat pertama kalinya selepas 15 tahun, Indra ke pejabat ayahnya untuk mengambil surat wasiat yang ditinggalkan untuknya.  Indra diminta membawa Ilya pulang, kerana Ilya tidak tahu memandu.  Ketika di lebuhraya, Indra dikejar oleh gangster.  Lalu Indra mengambil keputusan menggunakan jalan lama.

Ketika melalui jalan lama, tidak semena-mena mereka memasuki ‘dunia lain’.  Pelbagai peristiwa pelik dialami mereka sepanjang berada di dunia tersebut.   Daripada diganggu oleh makhluk mengerikan hinggalah kepada sesuatu yang mengasyikkan.  Apakah akan terjadi kepada mereka berdua ? siapakah sebenarnya sebneranya mereka ? apakah yang terdapat di jalan lama tersebut ?




Pengarah
Penulis:
:
(Cerita Asal)
:
(Lakon layar)
:
(Scriptwriter)
Lakonan:
:
Ilya (Pelakon Utama)
:
Indra (Pelakon Utama)
:
Iskandar (Pelakon Utama)
:
Old Lady / Queen Devata (Pelakon Pembantu)
:
Sara ( Isteri Indra ) (Pelakon Pembantu)
:
Botak (Pelakon Pembantu)
:
Zak (Pelakon Pembantu)
:
Zaidi (Pelakon Pembantu)
:
Harak (Pelakon Pembantu)
:
Old Man / King Dewata (Pelakon Pembantu)
:
Pemilik Gerai (Pelakon Pembantu)
:
Awek Botak (Pelakon Pembantu)
:
(Pelakon Pembantu)


Nampak, barisan pelakon pun dah gempak. Mahu tak teruja nak pi tengok. Hope benar2 best lah kan. Tapi selalu nyer citer hasil tangan Afdlin Shauki mmg terbaeik.

Email dari pihak Tayangan Unggul

Sebelum nie, YY dah pernah bersua muka dengan Liyana Jasmay kat SINI . Kali nie dapat jumpa Vanidah Imran sekali, wah, x sabar rasa nyer. So, sape yang ada malam nie, kita tegur2 lah yer. Boleh kenal2 di alam realiti plak selain dari berteguran di Blog.


Psttt !!! nie YY baru jerk tertengok kat Twitter Hans Isaac. Apa lagi, cepat2 lah call.



Ok Lah, selamat menonton wayang eh.

11.11.11 pun tengok Misteri Jalan Lama dengan para pelakon dan Majalah HAI. Berapa kali nak tgk citer sama daaa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah