Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Petua Di Jumaat / Cepat Mengupas Kulit Bawang Tanpa Menangis

Assalammualaikum, Weee~~~ agak lama jugak YY tak buat entri pasal petua nie. Maklumlah dah tua kan, cmnie lah hasilnya. Muhahahaha. Hati masih resah gelisah teringat kan mamat. Risau dah macam anak, maklumlah YY bela mamat dah 9tahun, kalau budak dah darjah 3 kan. Tue yg sedih terlebih.

Ok3, bebel plak. Hari nie YY nak share petua kupas bawang. Maklumlah, bila bab bawang nie.YY nyer air mata mengalir macam kena paksa buat keje umah ja. Hik hik hik, korang pun mesti biasa kupas bawang sambil nangis kan. Kalau mak mertua tgk pun tak sesuai tau. Buat jatuh saham ja. Muhahahahaha.

Caranya dengan merendamkan bawang merah dalam mangkuk berisi air. Kira-kira 10minit lepas tue baru lah bawang dikupas. Insya'allah mata korang tidak akan pedih sewaktu mengupas bawang, malah akan memudahkan lagi kerja mengupas.

 

Petua nia sesuai lah kalau korang nak kupas bawang bebanyak. Kot2 ada kenduwi kan. Nak memudahkan keje. Baru boleh buat keje tanpa mengalirkan air mata. Ok, selamat mencuba.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah