Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Teater Gerimis Mengundang | Thanks Media Hiburan


Weee ~~~ hari nie seronok bebenor. Sebab YY dapat tix dari media hiburan untuk menonton Teater Gerimis Mengundang. Adaptasi dari Filem Gerimis Mengundang. Lakonan Kamal Adli dan Mikha Tembayong . Penghasilan teater ini adalah untuk menguatkan lagi hubungan serumpun antara Malaysia dan Indonesia melalui karya seni.


Teater Gerimis Mengundang arahan Ahmad Idham Ahmad Nadzri dan dibintangi oleh Kamal Adli,Olivia Jensen dan Mikha Tambayong akan dipentaskan di Istana Budaya, bermula 27 Mac hingga 8 April 2012, diterbitkan oleh Excellent Pictures, ERAMA Creative dan Global Network.

 

Jom lah korang kita sokong tetaer plak. Boleh terjah SINI nak beli tiket Gerimis Mengundang. Feel nonton teater nie lain sangat tau, banyak dah YY tonton tetaer. Maklum, zaman memuda dulu YY memang terlibat dengan bidang teater nie, dan pernah mengelilingi Malaysia untuk satu teater kanak - kanak "Dewi Bunga" . Kalau sesape yang lebih kurang usia YY mesti tahu kot. Bila dah tua nie, pencen dah. Muhahahhaha. Tapi bila tgk kengkawan yang masih aktif jadi penari, kekadang buat YY rasa rindu. 


Nanti lah, ada masa YY story mory pasal pengalaman YY di bidang seni dedulu. Duk berteater , penari dan pernah jugak berlakon secara kecil - kecilan. Indah sunguh memory itu. Now, ada teman- teman yang dah jadi penyanyi , pelakon dan ada jugak yang masih menjadi penari di Istana Budaya.


Ok, sekian.



6 comments:

  1. bestlaa boleh jumpa mikha tambayong..:)

    ReplyDelete
  2. wahhh untunglaaaa. nnt kasi review k.. kalau ok akk pun nak pegi tengok hehehe

    ReplyDelete
  3. Wah betnyer kak Yana... nak tahu kisah kak yana boleh.. ;)

    ReplyDelete
  4. YY pegang watak apa masa dlm dewi bunga? Saya pernah tgk teater tu dan masih terngiang lg walaupn dah 16 tahun berlalu... "kasihan bunga itu, dipetik orang selalu..." :)

    ReplyDelete
  5. YY pegang watak apa masa dlm dewi bunga? Saya pernah tgk teater tu dan masih terngiang lg walaupn dah 16 tahun berlalu... "kasihan bunga itu, dipetik orang selalu..." :)

    ReplyDelete
  6. YY pegang watak apa masa dlm dewi bunga? Saya pernah tgk teater tu dan masih terngiang lg walaupn dah 16 tahun berlalu... "kasihan bunga itu, dipetik orang selalu..." :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah