Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

:: Berkongsi ILMU 2 :: Permintaan Isteri buat Suami



5 PERMINTAAN ISTERI BUAT SUAMI


1.   PERHATIAN
      Wanita memang suka diri mereka diperhatikan apatah lagi daripada insan yang disayangi. Perhatian itu bagi mereka tanda sayang dan cinta. Tidak tahu cara memberi perhatian? Ikut saja tips ini, bila berjauhan hubungi isteri. Tanya apa yang sedang dilakukan dan apa aktivitinya selama ketiadaan anda.

       Jika dia bertanyakan alasan mengapa anda menguhubunginya katakan saja anda rindu kepadanya. Dijamin pasangan akan tersenyum manis mendengar jawapan itu. Sementara itu, bila berdua berada di rumah, berilah komen tentang dirinya. Wanita cukup suka kalu menerima komen positif tentang penampilan mereka. Misalnya " sayang nampak cantik pakai baju itu" , atau "sayang kurus la sekarang ni".

       Ramai lelaki sukar mengungkapkan ayat ini kerana terasa begitu 'plastik' tapi percayalah dengan perhatian seperti ini, mampu membuatkan hati isteri 'kembang setaman'. Selain perhatian kepada diri nya, berikan juga perhatian kepada ibu bapanya dengan bertanya khabar. Tanyakan perkembangan insan kesayangan mereka ini.

       Selain itu, ketika isteri sedang bercerita, jadilah pendengar yang baik. Jangan memberi komen ringkas atau sekadar mengucapkan "Oh,...." atau "Hmmm,..." . Ia akan melambangkan anda seorang yang tidak prihatin. Oleh itu, jika pasangan anda bercerita tentang ayah nyer sakit, jgn hanya sekadar mengucapkan "Oh,... ". Tanya lah sakit apa?,...dirawat dimana?,..dan sebagainya. Tunjukan bahawa anda juga menaruh perhatian kepada keluarganya.




2.   KESETIAAN
      Gelaran lelaki sebagai si buaya darat atau hidung belang takkan hadir tanpa sebab. Ia mungkin dibuat kerana wanita melihat statitik lelaki cenderung untuk bersikap tidak setia pada pasangan mereka. Tapi bukan bermakna semua lelaki sedemikian , ada juga lelaki yang tetap pada satu iaitu isteri mereka.

      Wanita cukup mementingkan kesetiaan dalam perhubungan. Hati mereka mudah terguris jika perkara itu diingkari oleh pasangan mereka. Tidak mustahil hati mereka akan kecewa dan terus tertutup. Justeru bagi menjaga hati wanita, jagalah kesetiaan anda.

      Jangan mudah tergoda dengan jelingan-jelingan manja wanita selain daripada isteri anda. Tetapkan iman dan jangan sesekali menanamkan niat untuk "makan luar". Sekiranya kesetiaan tidak berbelah bahagi anda berikan kepada isteri maka balasannya pasti akan anda perolehi. Cinta dan sayang seorang isteri pasti akan berganda untuk diri anda.


3.   DIMANJAKAN
      Wanita cukup suka dibelai rambutnya, diusap wajahnya, dibelai alisnya, atau diusap pipinya. Sewaktu sedang bersantai selepas makan malam contoh nya,.. duduklah bersama isteri anda. Pegang tangannya atau biarkan diri nya baring di atas ribaan anda. Anda tidak akan tahu betapa bahagia seorang isteri melalui detik ini.

       Sewaktu dikamar tido, berikan urutan dan belaian sayang buat isteri bagi menghargai dirinya yang penat menguruskan rumah tangga dan melayani anda dan anak-anak. Namun janganlah mengharapkan balasan seks untuk urutan dan belaian ini.

        Belaian sayang ini tidak menyentuh bahagian - bahagian erotis, tapi ke bahagian tubuh biasa seperti tangan, jari jari, punggung, leher, kaki, telapak kaki dan tangan dan sebagai nya.


4.   KEJUTAN
      Semua orang suka kejutan dan wanita juga amat menyukainya malah menanti nantikan kejutan terutama dari pasangan mereka. Kejutan ini boleh berupa hadiah kepada pasangan. Tapi tidak semestinya anda menunggu hari lahirnya untuk memberi kejutan ini.

      Berikan pada hari - hari biasa tanpa ada apa - apa alasan. Ia tentunya kelihatan lebih ikhlas. Bingung memikirkan hadiah?,.. Perhatikann kegemaran isteri anda, jika sidia suka mengumpul beg tangan,.. hadiahkan beg yang mungkin sangat diingini. Begitu juga kalau isteri peminat barang kemas. Barangan kemas hadiah dari suami tenunya lebih berharga daripada barangan yang di beri itu sendiri.

      Selain itu ada juga kejutan yang tidak memerlukan sebarang modal yang besar. Pilih satu hari untuk pulang awal dan masaklah hidangan untuk makan malam isteri dan anak-anak. Pasti isteri anda akan gembira dengan kejutan ini. Malah akan berasa dirinya cukup dihargai. Boleh juga dengan memberikan kejutan dengan cara yang mudah. Saat isteri memasak, peluk diri nya dari belakang sambil memberikan ciuman lembut dan ucapan "aku sayang padamu". Inilah yang dimahukan isteri.



5.   ROMANTIS
      Ini adalah perkara yang amat didambakan oleh wanita daripada pasangan mereka sejak bercinta sehinggalah berumah tangga. Wanita rata rata menyukai perkara -perkara yang sentimental hal - hal yag bau cinta termasuklah dalam filem, muzik, novel dan sebagainya.

       Oleh itu suami perlu memahami perasaan isteri ini. Biarpun jiwa anda tidak sama dengannya tapi belajarlah untuk menghayatinya. Sekali - sekala "layan" juga filem-filem romantis yang mahu ditonton oleh isteri. Biarkan dia bersandar dibahu anda. Usah pertikai atau memberi komen jika isteri menangis atau tersenyum sendirian. Apa yang dilakukan ini sebenarnya sama seperti bila anda sedang menonton filem aksi atau permainan bola sepak yang anda gemari.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah