Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Info Sihat | Kedudukan jerawat dan puncanya


Assalammualaikum *___*,

Haaa, sape ada masalah jerawat. YY mmg pernah mengalami masalah jerawat yang amat teruk sekali. Sampai takde keyakinan diri tau bila muka dah mengerutu macam bulan. Tapi berkat usaha dan petua, alhamdulillah masalah jerawat dah berkurangan sekarang.

Bukan lah YY nak jual ubat jerawat, tapi saje nak share kedudukan jerawat dan punca2 nya. Ingat sesaje ke jerawat nak tumbuh kat tempat tertentu. Meh tengok, apakah sebab nyerrrr :





DAHI


Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih. Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak


HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi


DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.


PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.


PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal


PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.



Bukan saja tahi lalat je ada rahsianya, jerawat pon ada rahsia tersendiri. Tapi sejauh mana kebenaran tu kurang pasti lah kan sebab kadang kadang tak da jerawat pon boleh je terdedah dengan masalah masalah kesihatan.



hokeeey !!! membantu x info nie. Hope korunk suka lah erk.






SHARING IS CARING


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah