Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Harga EMAS melambung | Orang lelaki pening lah jawab nyerrrrr !!!!

Assalammualaikum *__*,

Morning uolsss, dah 11 hari kita berpuasa. Camne korunk, ok kah?? Ada yang dah tinggal puasa. Alhamdulillah YY masih penuh lagikk. Bulan puasa nie, hari2 duk fikir apa nak makan bila buka. YY belum lagi g Bazaar Ramadan,belum ada hati lah. Tapi yang besat nyer, tahun nie YY bangun sahur lah, Kekadang tue siap masak lagi. Wowwww !! sukar dipercayai sebab sebelum nie YY agak payah bersahur. Semua gegara adik kesayangan. Huhuhuhu,..

Eh, macam larrrik tajuk je kan. YY saje nak share pasal harga emas kat korunk. Korunk tahu x yang harga EMAS sekarang dah cecah RM 190/gram. Wowww !!! mahal x??? Se ingat YY masa kecik2 dulu, dalam RM30/gram ja. Patut lah orang suka beli barang kemas sebab pelaburan yang amat baik sekali. UNTUNG berlipat ganda tueee. Untung2 pun jangan lupa zakat EMAS hokeeeyyyy !!!



Nak tahu kenapa harga EMAS naik, nie nak share sikit : >>


" Kenaikan ini didorong oleh kebimbangan hutang Amerika
Syarikat dan negara-negara Eropah. Di samping itu, data
IMF menyatakan bahawa bank-bank pusat seperti Thailand,
Rusia dan Kazakhstan menambah rizab emas dalam pegangan
mereka dalam masa 2 bulan yang lepas.

Di samping itu, Korea Selatan buat pertama kali membeli
emas setelah tidak berbuat demikian dalam masa 10 tahun
yang lepas, telah membeli 25 ton emas dalam bulan Jun dan
Julai 2011.

Jika sebuah negara pun dah mula menunjukkan minat untuk
membeli emas untuk melindungi ekonomi mereka, kenapa kita
tak bertindak sama seperti mereka untuk melindungi ekonomi
dan masa depan kewangan kita?

Ya, pelaburan emas telah menjadi satu fenomena baru sejak
tahun lalu dan telah mencatat kenaikan harga yang tertinggi
pada Ogos 2011! "


Haaa, dah tahu kenapa harga EMAS melambung sekarang? Adakah HANTARAN pun jadi tinggi sebab harga EMAS NAIK??

Saje lah nak bagitahu korunk, Apa kata buka ACCT EMAS. Agak menguntungkan jugak. Dulu2 memang YY x tahu wujudnyer acct nie. Tapi 'seseorang' yang telah menyebabkan YY terus menuju ke MAYBANK untuk buka acct. Alah, korunk cakap je "akak, saya nak buka acct EMAS". Nanti pihak bank akan uruskan. Cuma, kalau korunk g bank nak beli EMAS, harga nyer pasti kurang sikit dari korunk beli EMAS kat kedai, sebab kedai akan up sikit harga dari pasaran. Jangan pulak korunk marah kedai EMAS bila harga x sama ngan bank eh.

Harga EMAS pasaran hari ini ( MAYBANK )


Memula buka acct korunk kena beli minimun 5gram. Ikut harga semasa. Masa YY buka tue harga x lah tinggi macam nie. Kira kalau jual sekarang, YY leh tambah lagi 2gram kot. Haaaa, apa korunk rasa. Ada macam nak buka acct EMAS x? Apa lagikk, pergi lah terjah bank berhampiran. Berbaloi- baloiiiiiiiiii !!!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah