Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

~ Kisah Sekolah & Pembelajaran ~

Tahun nie banyak nyer aktiviti dengan kengkawan,... gara2 fb,.. kita dapat jumpa balik kawan2 dr sekolah rendah ( Sek. Rendah Kebangsaan Jln Kuantan (1),KL ) sebelah jer dengan Istana Budaya,... dulu mana ada bangunan tue masa kita sekolah,...Masa sekolah rendah,.. kita g sekolah jalan kaki jer sebab sekolah dekat ler ngan umah,... masa tue kita duk kat Flat Pekeliling ( yg skg dah nak dirobohkan ),... sebelah jer ngan LRT dan MONOREL stesen Titiwangsa,....kita sekolah rendah dari tahun 1988 - 1993...

Masa sekolah rendah,kita campur laki dan pompuan...Time sekolah rendah ler kita mula dengan aktiviti kebudayaan ( TUNAS BUDAYA ) ,... jadi penari di bawah Kementerian Kebudayaan,... merata dah buat show,... klu ada aktiviti kebudayaan jerk,.. ada ler muka kita,... ada jugak kita berlakun teater,.. semua nyer bermula ketika kita di sekolah rendah,...Minat dengan kebudayaan, sampai kan MATIC kat Jln Ampang tue dah jadi umah ke-2 kita,... setiap kali ada show jerk,. latihan setiap hari,.. balik sekolah jer kat situ,.. kalau sabtu ahad plak dr pagi sampai mlm ada latihan,.. walaupun penat tp seronok sgt,.. sebab buat sesuatu yg kita minat,... mmg ler x rasa penat,...tp keje sekolah tetap buat ok,.. x pernah plak kena denda ngan cikgu x buat keje sekolah,..!!!

Sek. Ren. Keb. Jln Kuantan ( 1 ), KL

Then tingkatan 1 kita pun masuk sekolah menengah ( Sek. Menengah Puteri Titiwangsa,KL tahun 1993-1996 ).. betul2 sebelah ngan Tasik titiwangsa,....Masa sekolah menengah kekadang kita jln kaki,.. kekadang kita naik bus,.. sebab masa sekolah SMPT ada 1 aunty nie dia bawak bus,.. boleh bayar hari,.. sekali naik bayar 30sen,.. murah kan,... zaman skg mana nak ada bayaran camgituee lagie,... sangat tidak sesuai kan,.. kan,.. kan,..

Sek. Men. Puteri Titiwangsa, KL


Masa sekolah SMPT,.. kita sangat aktif dengan PRS ( Pembimbing Rakan Sebaya ) dan Kelab Kebudayaan,...aktiviti kebudayaan tetap diteruskan,...masa nie ler kita dapat keliling Malaysia buat persembahan Teater,....termasuk ke Sabah dan Sarawak ( kekadang windu nak meronggeng balik,.. hahahaha,..!!! ),..Sukan yg kita join Bola Jaring,.... Bab PRS nie sebab kan sangat aktif,.. kita selalu lepak kat sekolah sampai petang,...pegi sekolah pagi,..bila budak ptg balik, baru kita balik sekali,... hmmmm,... betapa seronok nyer duk sekolah,.. sampai xnak balik umah,.. hehehheee,.!!!!..maklum arrr,...PRS nie ada bilik sendiri,.. siap ada sofa,.. ptg2 lepak buat keje sekolah,.. kekadang tue sampai tertido,... tue yg ptg baru balik,... ahaaakssss,..!!!!...bila dah rapat, tue yg setiap ahli kitaorg ada panggilan adik-beradik seperti,... along ( kitalah tue ), angah, alang, achik, ateh, anje, adik, andak, acu, ayang,.... bila ada panggilan camginieee,.. buat kitaorg sangat rapat,... best woooooooo,...

Kemudian,.. lepas jerk PMR,.. kita telah berpindah ke Sek Teknik ( Sek. Men. Teknik Juasseh,N.Sembilan  tahun 1997-1998),...masa nie rasa sedih gak nak tinggal kan sekolah dan kengkawan,... tapi demi nak sangat merasa duk asrama,... kita kuatkan tekad,.... so kita pun berpindah sekolah,...

Sek. Men Teknik Juasseh, N.Sembilan

Masa memula mendaftar,... kelakar gak tau,.. kita dah biasa sekolah puteri,.. then tetiba g teknik, sekolah campur lelaki dan perempuan,... fuhh,..!!!! glabah seeeehhhh,.. masa daftar pun kita suh ibu yg g beratur,.. takut nyer pasal,.. hahahaha,..!!!! Bermula hidup di asrama dengan aliran Pengajian Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik,... Dalam kelas kita ada 9org jer pompuan,.. yg lain semua nyer lelaki,... mula2 payah gak nak biasakan diri,.. asik gaduh jerk ngan bebudak laki dlm kelas,. hehehehehe,... bila ingat2 balik, mmg lawakkk,.. ahaaakssss,.. kat sekolah Teknik nie kita dah x menari sangat,.. kita mengajar jer orang menari,... ingatkan nak pencen dah,... tp bila cikgu minta tolong,.. kita pun curahkan ler ilmu yg ada x seberapa nieee,... paling best kita ngajar bebudak untuk buat persembahan masa lawatan larian Piala Thomas ke sekolah,.. !!!! Bangga gak arrr,.. sampai di jemput untuk buat persembahan ke sekolah2 lain,... tp permintaan x dapat dipenuhi sebab semua nyer nak peksa,...



Politeknik Shah Alam ( nama dulu )
Politeknik Sultan Abdul Aziz Shah ( nama sekarang )


Habis jer SPM,.. kita pun sambung blajar ke Shah Alam ( Politeknik Shah Alam ),.. amik jurusan Kejuruteraan Elektronik Perhubungan,... Sebab kan result SPM kita biasa2 jerk,.. so sambung Diploma jer lah,.... klu bagus mesti masuk Matrik then degree,... hehehehhe,..!!!!! Masa blajar niee,.. pun banyak sangat kenangan yg kita x kan lupa,... Pengalaman yg mengajar kita erti hidup,... mengajar kita erti sebuah persahabatan,.... Semua Memori tentang zaman pembelajaran akan ku kenang sampai bila2,....lalallalalalaaaa,..

Winduuuuuuu nyerrrr,.. masa belajar x yah nak fikir bebanyak2,... tp kalau x keje asik blajar jerk,... camner nak kumpul aset,.. huhuhu,... jd kita perlu pandai mengatur hidup,.. biar kita x menyesal suatu hari nanti,.. eceeehhh,.!!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah