Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Review Filem Pengantin Malam | Sinopsis & Trailer



Assalammualaikum,


Peminat Filem Hantu sekalian , korang mesti tertunggu – tunggu citer yang seram dan boleh buat jantung korang nak gugur kan . Nie nak habaq , Metrowealth ( MIG ) telah menerbitkan Filem ke 93 bergenre seram Pengantin Malam . Menggabungkan Lakonan Mantap hero dan heroin pujaan Malaya iaitu Farid Kamil dan Nora Danish . Turut menjayakan filem ini pelakon yang sedang meningkat naik dari Brunei iaitu Nina Iskandar dan juga pelakon berpengalaman Ellie Suriaty serta Rashidah Jaafar . Pengambaran mengambil masa selama 15 hari di sekitar Kuang , Selangor sebagai latar lokasi utama Pengantin Malam . Diarahkan oleh Eyra Rahman . 





Sinopsis :


Filem Pengantin Malam mengisahkan tentang seorang isteri , Maya ( Nora Danish ) yang mengalami amnsia selepas kemalangan jalan raya . Sejak dari hari itu , Maya sering diganggu lembaga misteri sehingga suami Maya , Razif ( Farid Kamil ) terpaksa membawa Maya berehat di Villa keluarga Razif .



Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   123



Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   124



Namun gangguan itu tidak berhenti malah semakin teruk hinggakan Maya tidak dapat mengawal perasaannya . Pelbagai ikhtiar telah dilakukan oleh Razif yang tidak percaya gangguan yang terjadi pada Maya adalah benar sehinggakan hubungan semakin renggang .


Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   112



Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   121


Villa yang mereka diami itu juga memberi pelbagai persoalan terhadap Maya kerana villa tersebur turut didiami seorang tukang kebun. Perlakuan pelik Maya mendapat reaksi berbeza tukang kebun itu malahan sikap Maya yang semakin hari semakin pelik itu membuatkan Razif mencari seorang doktor pakar untuk mengubati penyakit yang dialami .



Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   127



Pengantin Malam Nora Danish dan Farid Kamil   130



Trailer :





Review :

Filem bergenre seram yang bagi YY keseraman memang menjadi dengan bantuan sound effect yang ohsem . Lakonan Nora Danish banyak membantu keseraman dalam Filem nie . YY yang mengandung nie terpaksa tgk tak berapa nak Focus sebab asik terkejut memanjang . Siap ada yang suh YY keluar panggung tak bagi nak tgk . Banyak scene yang belum lagi hantu keluar , ada yang dah standby nak menjerit . Bagi YY , Filem Pengantin Malam memang menjadi . Filem seram yang boleh di tonton . Percaya lah , korang akan menjerit dan terperanjat dengan segala scene yang seram .



Bintang : 4.8 / 5 Bintang



*********************************************************************


Sekitar malam Pra – tonton Filem Pengantin Malam




Pengantin malam Nora Danish



Pengantin malam Nora Danish



Pengantin malam Nora Danish



Pengantin malam Nora Danish




P/S : Yang mengandung tak di galakkan menonton , seram weeeiiii Smile with tongue out


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah