Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

[ Info Sihat ] Khasiat & Kelebihan Barli


Wee ~~ dalam tak sihat nie, nak jugak update entri seketul kan. Sebenarnya YY demam, ada yang kata kena demam urat. Hadoi, badan sesakit, mata rasa panas. Berjalan pun macam lutut rasa longgar. Muhahahha, ini lah nasib kalau dah tua kan. Opsss, tua kah? Ce teka Umur YY bape #tetiba kan buat kuiz. :))


So, YY blasah minum air barli. Ada kata khasiat Barli nie hebat . Sini nak kasik tau sikit.

* Menyejukkan Badan, sesuai sangat bagi orang yang demam.

* Melawaskan kencing

* Mencegah dan merawat batu karang

* Meningkatkan Kesihatan Buah Pinggang

* Mengurangkan risiko kencing manis

* Membantu sistem Penghadaman.


Demam boleh makan escream tak  :-P



Hokey, banyak kan khasiat nya. Sesuai untuk YY yang tengah tak sihat nie. Hope esok semua baik - baik ajerk. Jarang sakit, sekali kena mahu lama kang nie ~ ~ :)



P/S : Bila sakit, kena jaga diri sendiri. Sob Sob Sob ~~







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah