Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Review | Filem X / Janda-Jandaku Gangster


Wee ~~ sape sokong Filem Melayu Malaysia. Esok satu lagik cerita terbitan MIG akan menjengah panggung. Filem X karya pengarah baru Ahmad Rusli Khadri. Filem pertama uolss, jangan leh harap yang hebak macam pengarah yang dah berpuluh kali mengarah filem tue. Walaupun Filem pertama, hasilnya tidak lah mengecewakan.


Filem X berkisar pasal si Hafiz yang dah 5 kali menduda. Hebaak tak. 5 kali kot. So, bila Hafiz lakonan Pierre Andre beria sangat nak kawin dengan Arissa Lakonan Intan Ladyana, apa lagik si janda-janda Hafiz nie beria lah nak pisah kan Hafiz dan Arissa. Maklum ler, bagi diorg Hafiz nie banyak kekurangan, so macam tak layak ler dengan Arissa tue kan. Kisah bermula dengan flashback kenapa Hafiz bercerai dengan janda-janda nya. Memang lawak ok. Memula cerita dah banyak aksi lucu.

Pelakon utama Filem X

Tapi, sesuatu yang berlaku buat Janda-janda si Hafiz nie beria nak bantu Hafiz dapatkan balik Arissa. Agak2 dapat ke eh. Dan kenapa ada team Melodi TV3 dalam Filem X nie. Itu korang kena tgk ler. Baru tahu hujung kisah Filem X.

Janda - 1
Diana Amir @ Zai isteri pertama yang tomboy. Menjadi sungguh lakonan dia.

Janda ke-2
Siti Chubby @ Fatihah seorang ister yang lurus dan baik. Sampai bawak masuk kambing dalam rumah. Kenapa itu korang kena tengok lah kan.


Janda ke -3
Chloe Nicole @ Sophie seorang yang kaya dan berminat dalam dunia Drift.


Janda ke-4
Nuremy Ramli @ Wanda seorang janda yang beranak ramai. Seorang yang agak selekeh, asik berkain batik jerk. Cuma harap beliau tabah melihat aksi lakonan beliau sebelum berhijab. 

Janda ke-5
Liana Rafai @ Ziana seorang isteri yang kuat cemburu dan terlalu queen control.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Janda ke 6 , Opssss !! xmo jadi janda. Muhahahhaha.

*
*
*
*
*
*
*

Ini lah Arisa yang menjadi pujaan Hafiz. 
Berjaya kah Hafiz berkahwin dengan Arisa. Korang kena tgk hokey.




Review :

Sebuah Filem dengan aksi komedi yang ok dan tidak melampau. Babak - babak bersama isteri pertama dan kedua agak memecahkan perut dengan aksi lawak. Cuma bila bab drfit agak lama lah, kat situ bab lawak dah jadi kurang. Banyak kelainan dalam watak Pierre Andre sebagai suami yang mempunyai banyak bekas isteri. Watak yang agak memanja buat korang rasa macam , owh sweet nyaaa. Sebagai pengarah baru, bagi YY Filem ini boleh di tonton. Jengah panggung , kosong kan minda. Menonton dengan relax. Kalau korang nak tahu siapa sebenarnya Arisa dan apa kaitan dengan abam-abam Melodi, korang kena tgk eh.


4/ 5 Bintang


Trailer :





P/S : Filem yang boleh Tonton di Panggung bermula 7 June 2012




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah