Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Review Filem Awak Nak Kahwin Dengan Saya | Sinopsis & Trailer



Assalammualaikum,



Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya



Awak Nak Kahwin dengan Saya ?? Filem ke 92 terbitan MIG yang diarahkan oleh Eyra Rahman . Filem Komedi romantik Awak Nak Kahwin Dengan Saya di lakonkan oleh pelakon yang tidak asing lagi Fezrul Khan dan Erin malek . Gabungan Sweet dan Comel ini memberi satu kelainan yang tidak pernah di pertontonkan sebelum ini . Filem ini di kuatkan lagi dengan barisan pelakon MIG Talent antaranya Zalif Sidek , Shima Anuar  dan juga Emily Chan . Tidak ketinggalan Pelakon hebat yang lain iaitu Ruminah Sidek , Mustapha Kamal , Lydiawati , Delimawati dan menampilkan Bobo.



IMG_2722[1]

“Awak Nak Kahwin Dengan Saya” Di Panggung 22 Mei 2014


Sinopsis :

Apakah yang terjadi sekiranya anda terpaksa menjadi ‘kekaih paksa’ bos korang ? Andika ( Fezrul Khan ) merupakan Ketua Editor di Syarikat penrbitan majalah PUTRI ( Erin Malek ) bekerja sebagai PA Andika yang paling setia dalam tempoh tiga tahun . Putri seorang gadis nerd , tetapi sangat peka dan bijak . Hanya putri yang memahami Andika .


Awak Nak Kahwin Dengan Saya Filem MIG 121



Awak Nak Kahwin Dengan Saya Filem MIG 109


Cerita ini bermula apabila Andika menerima panggilan telefon daripada bekas teman wanitanya , SARA ( Shima Anuar ) menjemput Andika ke Majlis Perkahwinannya . Sara mencabar Andika untuk membawa teman wanitanya sebagai bukti Andika sudah melupakan Sara . Andika rasa dicabar dan dia perlu mencari seorang gadis untuk menemaninya ke majlis perkahwinan Sara.



Awak Nak Kahwin Dengan Saya Filem MIG 101


Andika meminta bantuan Putri untuk berlakon sebagai kekasihnya dan kembali ke kampung . Kehadiran Putri di sambut mesra dan dia terkejut melihat cara keluarga Andika yang menerimanya . Tambah merumitkan keadaan apabila ahli keluarga Andika terus mengumumkan Putri sebagai bakal menantu mreka kepada penduduk kampung .



Awak Nak Kahwin Dengan Saya Filem MIG 122



Maka timbul pelbagai kisah lucu dan seet antara Andika dan Putri untuk memperbetulkan keadaan . Adakah penipuan mereka akan berjaya atau sebaliknya ?



Awak Nak Kahwin Dengan Saya Filem MIG 127



TRAILER



REVIEW :

YY suka sangat Filem nie. Aksi pasangan Andika dan Putri Sweet jer . Sekali imbas macam style citer korea dah . Watak Putri yang ganas2 tapi clumsy sangat mencuit hati . Belum lagi masuk babak Andika seorang lelaki yang cerewet dan terlalu pembersih . Memang x leh blah . Terbahak – bahak YY tergelak dalam panggung . Dah tak kira orang kiri kanan . Watak Gedix Sara memang menjadi , buat orang meluat dan ada jugak aksi kelakar nya . Kira kalau nak menonton citer yang ringan , gelak – gelak , ada Aksi romantik memang sesuai lah menerjah ke panggung yer .



Bintang : 4.5 / 5 bintang



***************************************************************



Sekitar Malam Pra Tonton Filem Awak Nak Kahwin Dengan Saya??


Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya



Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya



Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya

Fezrul Khan dan Erin Malek




Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya

Para Pelakon dan Pengarah Awak Nak Kahwin Dengan Saya




Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya

YY dan En Suami




Filem Awak Nak kahwin Dengan Saya

YY dan Shima Anuar



P/S : YY suka ini Filem , ini pendapat peribadi YY





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah