Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Kit Kat #BiggerBreak | Jom Makan Coklat


Assalammualaikum,


Kit Kat Malaysia Cruncy



Sape suka makan cekelat . Meh angkat tangan . Haiyaaa, sape lah yang x suka makan coklat kan . Tambahan plak coklat Kit Kat . Giler x best . Dah ler sedap, cruncy plak tue. Memang kegemaran ramai lah, termasuk lah En. Suami memang fanatik coklat .



Kit Kat Malaysia Cruncy


Eh, sebelum tue korang tau tak apa kelebihan Coklat terutamanya Kit Kat . Diantaranya :



1. Coklat mengurangkan kadar serangan strok.

Kajian di sweden menunjukkan wanita yang makan coklat lebih daripada 45g seminggu kurang berisiko terkena serangan strok sebanyak 20% lebih rendah.


 
2. Coklat meningkatkan kadar kesihatan jantung.

Antara lain ialah, merendahkan tekanan darah, kadar kolestrol dalam badan, dan risiko menghidap penyakit jantung. Ini kerana coklat yang mampu bertindak melawan peradangan.
 


3. Coklat memberikan anda mood yang baik.

Tidak dapat dinafikan, kenikmatan menikmati kemanisan coklat adalah sesuatu yang hebat. Menikmati makanan adalah sebahagian daripada menikmati kehidupan. Penggemar coklat juga mengatakan mereka berasa kurang stress.


 
4. Coklat boleh membuatkan korang bijak.

Peningkatan aliran darah ke otak mampu membuatkan kita lebih berjaga-jaga dan sedar, Kajian di britain menunjukkan coklat boleh meningkatkan prestasi dalam bidang pengiraan.
 


5. Coklat boleh mengisi perut korang.

Oleh kerana coklat yang kaya dengan fiber, ia mampu membuat korang berasa kenyang dan kurang lapar. Kajian juga menunjukkan coklat gelap lebih baik berbanding susu.





kitkat infographic Logo




So, dengan kelebihan yang terdapat pada Kit Kat , sesuai sangat lah kalau korang jamah ketika berehat . Konsep nya, keje memang lah keje tapi kita tetap kena rehat kan. “Take A Break” bahasa omputihnya . Dengan kempen terbaru Kit Kat #BiggerBreak , ada contest menarik yang korang leh join. Boleh menang wang tunai RM100 setiap hari tue .




Kit Kat Malaysia Cruncy Kit Kat Malaysia Cruncy



Cara – Cara menyertai Contest Kit Kat #BiggerBreak



2. Nantikan soalan mudah pada setiap pukul 3 petang .

3. 3 Pemenang Terpantas akan memenangi RM 100

* Contest dari 5 Mei – 18 Mei 2014 





Contoh Soalan yang senang bebenor di #BiggerBreak Challenge :



Kit Kat Malaysia Cruncy

Cari Laluan keluar yang betul ?




Kit Kat Malaysia Cruncy

Padan kan yang sesuai ?




Kit Kat Malaysia Cruncy

Yang mana Bulatan Merah ?



* Giler senang kan , masih ada masa kalau korang nak join #BiggerBreak Challenge *




YY ada gak mencuba, tapi masih lum ada rezki sebab lambatsangat menjawab. Kemain pantas YY tengok peminat Kit Kat nak menang Wang Tunai . Yer lah, mana tak nya soalan senang giler kot. Mahu tak ramai nak join, ada rezki leh menang RM 100.


Kit Kat Malaysia Cruncy Kit Kat Malaysia Cruncy

YY dan En. Suami seronok menikmati Kit Kat Cruncy


Kit Kat Chunky sekarang secara rasmi nya dah berada di pasaran Malaysia. Sedap , rangup . Bila makan nak lagi , nak lagi , nak lagi dan lagi . YY bila stress ke, memang Kit Kat lah yang YY cari . Rasa cam lega jer dapat makan Coklat Yang manis dan sedap bangat nie .





Layankan Zizan Razak Duta Kit Kat Malaysia











P/S : Coklat boleh kurangkan Stress 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah