Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Review Filem Oh Mak Kau - OMK | Sinopsis dan Trailer

Assalammualaikum,

Ok satu lagi Filem yang YY nak citer kat korang. Sorry lah sebab lambat sangat review kan. Tapi tatap nak citer dari sudut pandangan YY lah. Filem OMK atau Oh Mak Kau di terbitkan oleh Star Scope Production dan diarahkan oleh Nurul Ain Nordin. Nurul Ain juga penulis skrip Filem Oh Mak kau ini. OMK di bintangi oleh pelakon baru dan lama seperti Sepahtu Jepp dan Shuib , Ain Nordin , Syamsul Yusof , Abon , Didie Alias , Wan Maimunah dan ramai lagi.

Sinopsis :

Sam (Jep Sepathu) dan Mun (Shuib Sepahtu) bekerja bersama ibu mereka, Mama San (Wan Maimunah) sebagai peniaga ayam di pasar. Tabiat Sam dan Mun yang suka mencuri mendatangkan masalah dalam hidup mereka.
 
Filem OMK Oh Mak Kau101

 
Setiap kali mencuri, adik beradik ini akan menyamar bermacam-macam gaya dan lucunya mereka pasti mengemas tempat tersebut selepas mencuri. Kenakalan dan sikap negatif Sam dan Mun membuatkan Mama San sering memarahi mereka.

 
Filem OMK Oh Mak Kau114


Filem OMK Oh Mak Kau135


Kepulangan Que (Nurul Ain) ke kampung menjadi perhatian Sam dan Mun. Mereka berdua bersaing untuk memikat hati Que. Embun (Didie Alias) dan kumpulan samsengnya ditakuti para peniaga sehingga mereka terpaksa mengikut kehendak Embun.


 
Filem OMK Oh Mak Kau129Filem OMK Oh Mak Kau147

 
Filem OMK Oh Mak Kau117


Filem OMK Oh Mak Kau119

 
Kehadiran Que juga membuatkan Embun terasa tergugat kerana menganggap Que cuba menentang dan merampas kawasan miliknya. Que ditangkap oleh kumpulan Embun dan dibawa bertemu ketua kumpulan mereka - Lutfan.


 
Filem OMK Oh Mak Kau105


Filem OMK Oh Mak Kau145

 
Berlakulah pergelutan antara Que bersama kumpulan Embun dan Lutfan. Berjayakah Sam dan Mun menyelamatkan Que? Siapakah sebenarnya Que? Segalanya terjawab dalam filem OMK di pawagam pada 16 Mei 2013.

 
 
TRAILER ::



 
Kalau korang biasa tengok Kumpulah Sepahtu si Jep dan Shuib berlawak, korang mesti leh bayangkan betapa lawak nya citer Oh Mak kau ni. Gandingan Jp dan Shuib memang tak leh nak pertikaikan lagi. Korang kalau suka citer lawak memang boleh layan Filem Oh Mak Kau nie.
 
Gandingan Pelakon lama dan Baru dalam Filem nie, agak baik. Kira takde lah korang tgk Pelakon baru jer kan, Pelakon lama turut memeriah kan Filem nie dengan Aksi Abon yang ada Magic gituee, Nak tahu magic apa korang kena lah tengok OMK a.k.a Oh Mak kau.
 
Oh Mak kau, lebih kepada mnceritakan tentang Kasih sayang di antara adik – beradik dan ibu bapa. Setinggi mana kita, sehebat mana kita yang penting ikatan silaturrahim antara darah daging tue. Susah senang harungi bersama, pasti setiap masalah ada jalan penyelesaian.
 
 
***********************************************
 
Gambar skitar Malam Gala Tayangan Filem Oh Mak Kau

 
Oh Mak Kau104
Nurul Ain – Pengarah dan Penulis Skrip termasuk Pelakon Filem OMK

Oh Mak Kau116


Oh Mak Kau118


Oh Mak Kau126



P/S : Oh Mak Kau, lebih kepada penceritaan tentang Kasih Sayang





5 comments:

  1. waaaaaaaaaaaaaaa mcm menarik je citer ni.. nak tgk lah nnt :)

    ReplyDelete
  2. nampak menarik filem ini..boleh g tgk nanti..

    *pernah jumpa yana sblm ni tp segan pula nk tegur sbb msg2 sibuk bergmbr dgn artis..hehe.. #lari

    ReplyDelete
  3. nampak menarik filem ini..boleh g tgk nanti..

    *pernah jumpa yana sblm ni tp segan pula nk tegur sbb msg2 sibuk bergmbr dgn artis..hehe.. #lari

    ReplyDelete
  4. a==walaweh... nak kena tengok ni

    ReplyDelete
  5. aah laa mcm menarik.. kene nengok ni.. hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah