Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Main Masak - Masak


Assalammualaikum,


Salam Rabu uolsss , semalam kan YY gigih tau masak spagetti versi tekak melayu , sebab YY bosan nak makan nasi . So balik keje menyinggah kedai jap beli bahan yang x cukup . Macam daging cincang dan tomato puri memang dah ada kat rumah.






Masak punya masak , akhirnya siap lah Spagetti Melayu hasil belasahan resepi YY . Korang nak resepi ke ??? Segan lah pulok , sebab macam termasin lah . Ada orang kata klu masak termasin nk kawin , Eh Yeke ??? Haahahaha , memang nak kawin pun #opsss !!!!










Cara - cara masak spagetti tekak melayu :

Mula-mula tumis bawang merah dan bawang putih.

Dah garing bawang masuk kan cili kering yang di kisar .

Kemudian masuk kan daging cincang , masuk air sikit tunggu daging agak masak.

Baru masuk kan tomato puri , kemudian masuk kan cendawan yg dah di potong kekechik .

Masuk garam n gula sikit .

Siaaaaaap.


Boleh di makan , bahan x banyak sgt . So , itu ajer yg terhasil . Jangan lupa spagetti nyeer , kang kuah ada , spaggeti nyer xde pulok .







P/S : bila update guna phone macam tungganglanggang jerrrk.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah