Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Oh My English musim ke–2 lebih meriah :)


Assalamualaikum,

Oh My English! (OME!) kini kembali untuk musim kedua. Oh My English! Musim Ke-2 menjanjikan keseronokan dan pembelajaran berganda kepada para penonton dengan menampilkan para pelakon yang baru, jalan cerita yang menarik dan pastinya lebih ilmu pengetahuan dan kosa kata dalam menguasai Bahasa Inggeris. Para peminat rancangan ini boleh menyaksikan tayangan musim kedua pada setiap hari Ahad jam 7.30 malam, bermula daripada 31 Mac di Astro TVIQ (saluran 610) dan untuk definisi tinggi (HD) di Astro Mustika HD (saluran 134).

 
OME S2 Logo (BM Ver)


Berikutan sambutan yang sangat menggalakkan terhadap Oh My English! pada tahun lepas, musim kedua ini memperkuat komitmen Astro untuk menggalakkan pembelajaran sepanjang hayat di kalangan generasi muda Malaysia dengan menggabungkan pendidikan dan hiburan. Rancangan ini bertujuan untuk memberikan inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk memperbaiki pertuturan dalam Bahasa Inggeris melalui pendekatan 360 darjah pelbagai medium yang merangkumi siri TV Oh My English!, butang merah interaktif di alat kawalan jauh Astro, video klip pendek, laman sesawang, permainan, bengkel pembelajaran di sekolah, majalah ilmiah, kapsul radio, laman media sosial dan banyak lagi.


 
Oh My English 2 531

 
Oh My English! Musim Ke-2 yang menampilkan 20 episod serba baru ini akan meneruskan formulanya menggabungkan lawak jenaka dan pendidikan untuk membantu para penonton menguasai pertuturan dalam Bahasa Inggeris. Para peminat siri ini pasti teruja dengan penampilan kembali karakter-karakter kegemaran mereka daripada kelas 3 Merah seperti Jibam (Akhmal Nazrin), See Yew Soon (Roax Tan), Shafiq (Aedy Ashraf), Azlin (Izara Aishah), Mazlee (Md Zhafir Muzani bin Mohamad), Anusha (Kaameshaa d/o Ravindran), Farouk (Amer Sharrif bin Rashid), dan tidak dilupakan guru-guru yang mendidik mereka di dalam rancangan ini seperti Mr. Henry Middleton (Zain Saidin), Pn Hajar (Adibah Noor), Encik Salleh (Harun Salim Bachik) serta juga Mr. Os yang memegang watak sebagai tukang kebun sekolah, Pak Sham yang akan kembali menggamatkan suasana.


 
Oh My English 2 500Oh My English 2 515
Aaron Aziz memegang watak cikgu malik.


Oh My English 2 519
 
Oh My English! Musim Ke-2 kali ini pastinya akan menjadi lebih hebat dengan penampilan karakter-karakter baru yang akan didukung oleh pelakon-pelakon terkenal tanah air. Pemenang ABPBH, Aaron Aziz menyertai sesi pengajian Oh My English! kali ini sebagai Cikgu Malik iaitu seorang guru Pendidikan Jasmani yang juga merupakan jurulatih pasukan bola sepak sekolah tersebut. Untuk menambahkan lagi keseronokan sesi pembelajaran, Tiz Zaqyah juga akan turut membantu sebagai Cikgu Ayu, seorang guru Bahasa Melayu yang baru di sekolah itu. Dua pelakon muda yang berbakat besar akan turut terlibat sebagai pelajar baru. Syafie Naswip, pemenang Anugerah Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di FFM25, akan memegang watak sebagai seorang pelajar nakal bernama Azlan manakala pelakon yang semakin meningkat naik, Iezahdiyana sebagai seorang pelajar baru yang ceria bernama Hani. Penambahan karakter-karakter baru ini seperti Cikgu Malik, Cikgu Ayu, Hani dan Azlan bakal menjadikan Oh My English! musim ini bertambah segar dan pastinya menjanjikan jalan cerita yang menarik dan penuh kejutan apabila karakter-karakter sedia ada bertemu dengan karakter-karakter yang baru.

 
Oh My English 2 517

 
Para peminat siri ini juga pasti akan lebih teruja dengan penampilan khas ramai lagi selebriti popular. Lisa Surihani dan Rozita Che Wan akan membuat penampilan sekali lagi dalam rancangan ini atas permintaan ramai. Dalam musim kedua ini, Datuk Aznil Haji Nawawi, Nur Fazura, Rykal, Joe Chang, Gabriella Robinson, Yus Jambu (Raja Lawak) dan penyampai radio hitz.fm iaitu Jin dan Ryan akan turut memeriahkan lagi sesi pembelajaran Oh My English!



Oh My English 2 518Oh My English 2 521Oh My English 2 523Oh My English 2 525
Sessi Meet & Greet dengan para pelakon OME2.

 
Berbekalkan barisan pelakon yang mantap dan jalan cerita yang padat dengan jenaka, Oh My English! Musim Ke-2 pastinya menghiburkan para penonton. Namun, di sebalik hiburan yang diberikan, unsur ilmiah yang diketengahkan masih menjadi fokus utama. Astro sekali lagi bergandingan bersama pakar Bahasa Inggeris global iaitu British Council dalam menghasilkan pengisian berunsur ilmiah dan juga elemen animasi dalam kapsul pembelajaran yang lebih baik untuk diterapkan di dalam Oh My English!.
 


Oh My English 2 558

 
Oh My English 2 545Oh My English 2 556
With Iezah dan Zain Saidin di Majlis Screening Oh My English 2.

 
Para penonton boleh menambah baik kemahiran dalam Bahasa Inggeris melalui kapsul ini yang merangkumi kosa kata, tatabahasa, pertuturan, peribahasa dan pelbagai lagi. Kepada para peminat yang ingin mempelajari ilmu Bahasa Inggeris dengan lebih mendalam, sila layari laman sesawang Oh My English! di www.ohmyenglish.com.my yang padat dengan bahan-bahan ilmiah, permainan dan aktiviti yang menarik. Selain itu, bagi sesiapa yang ingin menjadi sebahagian daripada komuniti pembelajaran Bahasa Inggeris terbesar di negara ini boleh menyertai www.facebook.com/ohmyenglish atau www.twitter.com/oh_my_english.

 
Di sini, mereka boleh menjadi sebahagian daripada komuniti Oh My English! yang mesra sambil berkongsi pengalaman mempelajari Bahasa Inggeris. Pada pertengahan tahun ini, para peminat Oh My English! juga dapat menikmati lebih banyak aktiviti dalam ruang digital.


So, bila YY baru - baru nie berpeluang ke Screening 2 episod yang pertama, adalah sangat teruja yaa. Memang OME2 sangat seronok dan lebih meriah dengan unsur3 lawak tapi tetap ada pembelajaran bahasa Inggeris yang mudah di fahami. Terima Kasih AStro kerana bagi peluang YY Meet & Greet dengan pelakon OME2. 





























8 comments:

  1. fuyoo dapat review OME best
    Sop pun suka layan OME nih.. lawak dan belajar :)

    ReplyDelete
  2. wah...Cikgu Malik giteww...macam nama dalam KL Gangster pulak yer? ekekeke... oh my aaron... heart throb tu...tiba2 melting plak kat sini Yana...

    OME memang best kan? layanz jer tengok...

    ReplyDelete
  3. Meriah... Oh tidak.. Ade Aaron Aziz..

    ReplyDelete
  4. wahh untglah event xputus2...hehe..byk muka baru la..

    ReplyDelete
  5. untung ler asyik bdampingan dgn artis jer.. :)

    ReplyDelete
  6. nak tengok la lepas ni, sebab ada Aaron Aziz.. hahaha

    ReplyDelete

  7. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah