Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Norton Mobile Security dari Maxis

Assalammualaikum,

Weee ~~ sape pengguna handphone tegar. Terutamanya Smartphone . Ce angkat tangan, haaa angkat tinggi lagi. Korang rasa selamat tak tipon korang tuee. Korang ada tak kerisauan yang melanda dalam diri kot – kot lah data dalam phone hilang atau tipon korang kena curik. Haiyaak, minta jauh lah kan. Kalau tipon hilang, mesti kita risau dengan semua data atau maklumat yang dalam phone hilang kan.

So, nie YY nak kasik tahu jalan penyelesaian nyaa. Kekalau lah terjadi sesuatu pada phone korang. Bukan lah nak mintak, tapi mana lah tahu kan. Malang tak berbau gituee. NORTON MOBILE SECURITY dari MAXIS adalah jawapan kepada masalah kerisauan korang.

Haaa, jangan nak buat muka blur. Mesti korang fikir apa lah YY duk goreng nie kan. Betul, percaya lah. Dengan menggunakan NORTON MOBILE SECURITY , data dalam phone korang akan selamat. Nama pun dah SECURITY, mestilah untuk keselamatan kan.




Mengenai Norton Mobile SecurityNorton Mobile Security adalah sebuah aplikasi untuk pelanggan Maxis yang direka untuk membantu pengguna telefon bimbit melindungi peranti korang daripada ancaman digital dan membolehkan mereka untuk mencari dari jarak jauh, mengunci dan juga memadamkan data daripada peranti yang hilang atau dicuri.





Ciri-ciriNorton Mobile Security menawarkan perlindungan data melalui ciri-ciri utama ::

• Anti-Phishing Web Protection - Melindungi dan melaporkan laman web yang berniat jahat yang mungkin mengandungi malware. Melalui ciri ini, pengguna dilindungi daripada laman web berniat jahat yang menawarkan akses cepat melalui pautan atau kod QR.

• Call & Text Blocker - Membenarkan pengguna untuk menyekat orang-orang tertentu atau nombor telefon tertentu supaya pengguna tidak diganggu dengan panggilan yang tidak diingini dan SMS.

• Lost Notice - Sekiranya telefon korang hilang, korang boleh menghantar mesej khas untuk orang yang ada peranti melalui ciri ini untuk mendapatkan tipon korang kembali.

• Remote Lock – Korang boleh mengunci peranti dari jauh melalui laman web atau SMS untuk menghalang orang lain daripada mengakses data dan maklumat mengenai peranti.

• Remote Locate - pinpoints hilang atau dicuri telefon atau tablet pada peta untuk membantu korang mencari tipon korang dengan cepat.

• Remote Wipe - Sebagai menambah data langkah keselamatan dan maklumat di dalam peranti ini, kedua-dua yang disimpan di dalam memori dalaman atau memori luaran, boleh dikeluarkan melalui SMS atau web.


maxis Norton mobile security


Harga dan Kesesuaian
Maxis pelanggan Android boleh menikmati manfaat sepenuhnya daripada Norton Mobile Security dengan melanggan sama ada pakej bulanan (RM3/month) mingguan (RM1/week)
atau

Sebagai manfaat tambahan, pelanggan yang melanggan Norton Mobile Security akan menikmati percubaan percuma 1-bulan.

Untuk melanggan Norton Mobile Security, Maxis melalui UMB, dail * 200 # pada telefon mudah alih korang dan memilih Maxis Secure.

Untuk perlindungan 1-minggu, hantar ON NMS7 ke 20088 melalui SMS. Untuk perlindungan 1 bulan, hantar ON NMS30 ke 20088


Norton Maxis1Norton Maxis2



Kalau korang nak tahu, untuk muat turun aplikasi nie xyah bayar apa pun, senang citer free cuma korang kena muat turun Fail APK yang dihantar melalui SMS . Korang boleh mula menggunakan aplikasi nie bila dah habis di muat turun.



Meh layan Video nie, 




Dan sekarang ada trial promo tau, 1 bulan langganan PERCUMA. Berbaloi – baloi uolss. Rasa selamat bila guna phone, sebab semua data di simpan selamat.



Korang tau tak betapa penting nya NORTON MOBILE SECURITY nie, Ce korang bayang kan kalau phone korang hilang, then orang yang mengambil nya tue boleh buat macam - macam dengan data yang ada dalam phone tue. Terutama nya maklumat diri , gambar - gambar , no telefon yang ada. Kalau orang nak buat jahat, banyak idea diorang boleh buat tau.



Maklumat lanjut  , boleh lah kalau korang terjah www.maxis.com.my/security .



Boleh jugak ke SINI  untuk mendaftar. Jom, Jom, Jom..... Jangan kerugian nantiiiii :)



P/S : Boleh nangis Wooo kalau tipon hilang, macam separuh nyawaku pergi. Gitueee.








7 comments:

  1. Menarik jugak nie... cuma nak tengok review samada kalau install benda boleh buat BERAT tepon ke idak kan....

    ReplyDelete
  2. setakat ni x suka pkai antivrus sbb beratkan tepun
    lagipun masih yakin tepun x da virus.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. interested...boleh install kat handphone saya ....

    ReplyDelete
  4. Info yang sangat berguna untuk semua...

    ReplyDelete
  5. err tak pakai maxis.. pakai celcom! hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah