Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Milo Malaysia Breakfast Day untuk Tenaga Positif



Assalammualaikum,


Hai korang , Sihat ke hari nie ? Korang breakfast apa hari nie ? Hari nie YY nak citer ngan korang pasal breakfast yang wajib ambil sebenarnya , tapi kan dedulu YY selalu abaikan.  


Then , one day YY sakit perut tau . Doctor marah sebab YY tak breakfast sebab tue sakit perut. Maklumlah, bila dah mula keje , memang YY lupa nak makan . Kebetulan pulak perut x lapar jadi YY anggap tak breakfast pun xpe lah. Tapi rupanya tanggapan YY salah, breakfast sangat penting untuk memulakan hari . Breakfast memberi tenaga untuk sepanjang hari . Baru kita rasa lebih bertenaga nak buat sesuatu bila perut tak kosong.


Now, YY dah mulakan hari dengan breakfast . WAJIB tau . Gigih setiap pagi pergi cafe untuk cari makanan untuk sarapan . Minum ? Semestinya lah MILO . YY dari dulu memang addicted ngan MILO . Dari sekolah lagi, memang kat mulut selalu duk nyanyi " Minum MILO anda jadi sihat dan kuat " . Pengaruh iklan MILO sangat . 



Mr. Ho Hau Chieh, Executive Director, Dairy Business Unit of Nestle Malaysia dengan gimik "MILO Tarik"



Baru - baru nie kan, MILO ada lancarkan MILO@Breakfast Day untuk mengekalkan gaya hidup sihat dengan breakfast . Kempen "Kempen Malaysia Breakfast Day " ini adalah kesinambungan program pada 2013 . Tahun ini , MILO memperkenalkan kelebihan "Positive Energy " yang terdapat dari nisbah kesempurnaan nutrien yang terdiri daripada protein , karbohidrat dan lemak untuk menyediakan badan kita dengan tenaga yang amat diperlukan untuk cabaran fizikal dan mental setiap hari.



Nestle MILO® team menyajikan sarapan yang sihat disertai dengan cawan berkhasiat MILO

( Dari kiri ke kanan )

Mr Kerwin Lim – Sports Marketing Executive, MILO®
Ms Cher Siew Wei – Corporate Wellness Manager, Nestle Malaysia
Ms Ng Su Yen – Consumer Marketing Manager, MILO®
Mr Ho Hau Chieh – Executive Director, Dairy Business Unit, Nestle Malaysia
Ms Jasmmine Wong – Business Executive Manager, Nestle Liquid Drinks
Mr Ng Ping Loong – Sports Marketing Manager, MILO®
Ms Ivy Tan – Senior Brand Manager, MILO®
Mr Ahmad Fadhly – Sampling & Events Executive, Nestle Malaysia



Menurut Ho Hau Chieh , Pengarah Eksekutif Unit Perniagaan Tenusu , Produk NestlĂ© , " Berbekalkan keazaman dan motivasi untuk menyokong rakyat Malaysia mengenai kepentingan sarapan yang seimbang MILO ® ' s , Malaysia Breakfast Day adalah sebahagian daripada kempen pemakanan di seluruh negara yang bertemakan - 'Positive Energy For Champions' yang bertujuan untuk mengekalkan momentum sebagai tabiat sarapan yang sihat dan perlu diguna pakai secara aktif dan bukan hanya pada musim panas ini ketika ini , " katanya.



Tahun  nie acara gilang - gemilang ini akan diadakan di DATARAN PUTRAJAYA pada 20 April, 2014 bermula dari 7:00 pagi. Acara ini menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk bersama-sama sebagai sebuah keluarga untuk menikmati hidangan yang paling penting hari ini dan mengambil bahagian dalam aktiviti fizikal bersama-sama.



MILO® Positive Energy Squad  membuat penampilan istimewa 
di pelancaran MILO@Malaysia Breakfast Day



Selain daripada 8- km dan 3 km berjalan , akan ada makanan sarapan kepada semua pelari dan hadirin semasa menjalankan pelbagai aktiviti sukan interaktif yang akan memberikan tenaga untuk seluruh keluarga.



So, jom lah kita menjoinkan diri ke program yang pasti seronok dan bertenaga nie bersama keluarga . Kita kena amalkan gaya hidup sihat . Jangan lupa breakfast tau . Walaupun setakat roti dan MILO , itu pun dah cukup untuk mulakan hari dengan lebih bertenaga . 







Untuk maklumat lanjut mengenai Malaysia Breakfast Day dan aktivitinya, 

2 comments:

  1. Milo antara jenama minum kegemaran sejak kecil lagi dan kini.. :-)

    ReplyDelete
  2. sedap milo ni suka2... :) masa dulu kecik2 meratah milo aje smpi mak marah hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah