Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Lu Gua Bro | Review & Sinopsis & Trailer



Assalammualaikum,



Hai korang , macam lama dah YY tak buat review Filem kan. Sejak dah jadi Puan nie, macam xde kesempatan lagi nak pi reviiew filem terbaru . So, bebaru nie YY sempat lah ke Malam Prebiu Filem Lu Gua Bro . Filem yang ke 90 terbitan MIG merupakan filem bergenre komedi yang diarahkan oleh pengarah Ismail Bob Hashim. Gandingan dua pelakon komedi iaitu Zalif Sidek dan Epy Kodiang dan turut di bantu oleh Nina Iskandar , Eddy Rauf , Rahim R2 , Hamid Gurkha , Lan Zailan dan Kathy Azean .



Review Filem Lu Gua Bro


Sinopsis :


Lu , Gua Bro ! menceritakan perjalanan itu, turun naik kehidupan dua kawan baik, Yu dan Mi berasal dari kampung yang sama dan telah dilahirkan pada hari yang sama. Dari zaman kanak-kanak umur sekolah , umur remaja umur dewasa , mereka kekal bersama-sama walaupun apa-apa kesan . Impian mereka adalah untuk menjadi dasar yang , lebih-lebih lagi kedua-dua bapa mereka mahu mereka menjadi polisi.
 
Lu Gua Bro MIG Filem 105

 
Lu Gua Bro MIG Filem 111

 
Cerita ini bermula apabila Yu & Mi bertemu di sebuah kilang penapisan di mana Mi bekerja sebagai keselamatan selepas setahun tidak bertemu anda menikmati kerja Mi di Bandar meninggalkan rumah. Yu yang melarikan diri dari para peniaga mencari Mi di kedai kilang . Kilang penapisan Mi itu nampaknya menjalankan pengedaran sindeket dadah. Yu dan Mi Cuba melaporkan perkara itu kepada polis, tetapi dilarang oleh peniaga tersebut. Pertempuran Yu & Mi sehingga ke peringkat tertinggi penapisan bangunan untuk menyelamatkan diri. Sedang berlari , Yu tergelincir tiang bangunan kaki dan disambut oleh Mi. Yu hampir putus asa telah ditenangkan oleh Mi dengan kata-kata sehingga baik ke dalam semangat masa lalu menceritakan kisah mereka bagaimana mereka kedua-duanya teruja urusan dengan segera dan menghalang muka cabaran selama ini.


 
Lu Gua Bro MIG Filem 100

 
Lu Gua Bro MIG Filem 146

 
Itulah di mana kisah persahabatan antara Yu & Mi dari zaman kanak-kanak hingga kini. Mereka akhirnya berjumpa dengan 2 orang polis,salah satunya Eve, rakan sekelas mereka di sekolah kerana itu. Polis mengucapkan terima kasih kepada mereka secara tidak sengaja telah menumpaskan sindiket di kilang penapisan.
 



Lu Gua Bro MIG Filem 139


 
Trailer:




 
Review :

Dengan Tagline Biar Hilang Awek , Jangan Hilang Member pun dah agak kan cier nie pasal kawan baik . Memang kelakar bila kisah nie banyak flashback dari zaman kekanak sampai lah besor panjang. Dari awal citer dah buat YY tergelak besar . Memang kelakar bila diorang nie macam bodoh – bodoh alang . Sampai ada scene satu kampung leh jadi sengal macam diorang .

 
Bagi YY , kalau korang nak tgk Filem yang tak berat , sekadar nak gelak3 . Lu Gua Bro memang boleh layan . Kosong kan fikiran , duk dalam panggung . Makan popcorn dan layan. Memang ada jugak pengajaran dalam citer nie, macam mana kita akan backup kawan kita kalau sesuatu terjadi termasuk kalau kawan kita di hina .  Walaupun kisah lawak , tetap ada pengajaran .
 

Boleh menonton bermula 27 Mac 2014 di panggung berhampiran korang  . Ajak lah mak pak , nenek , atok , adik badik terjah panggung erk.

 
 
Bintang 4/5

 
*************************************************
 
Sekitar Malam Preview Filem Lu Gua Bro .


 
Lu Gua Bro MIG Filem 104

Pengarah Ismail Bob Hashim


Lu Gua Bro MIG Filem 108

(M) David teo bersama Talent MIG


Lu Gua Bro MIG Filem 120

Para Pelakon Lu Gua Bro .



Lu Gua Bro MIG Filem 131




Selfie bersama Pelakon Muda baru MIG @MusalRahman dan Blogger Deqnor , Bro Framestone


 

Selfie dengan monopod Azhar , Gedixsss kan .  
 
 
P/S : Sama – sama kita doakan untuk semua yang terlibat dengan MH370 . Al-Fatihah.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah