Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Selepas sebulan,… kembali membebel :)

Assalammualaikum,


Hai korang, rindu lah kat blog. Rasa cam sebulan dah tak menulis kan. Dan dalam diam tak diam dah sebulan jugak YY menjadi Puan Isteri. Alhamdulillah, semua nya ok dan berjalan lancar.



Tetibo hari nie nak bercerita ngan korang lah. Sebenarnya 3 minggu sebelum majlis YY sakit. Hurmmm, sakit yang agak teruk lah. Sampai tak leh bangun, makan dan minum semua nyer di atas katil . 2 minggu YY terlantar. Nasib ada Ibu yang sentiasa ada memantau dan menjaga YY. Ubat hospital makan, cara traditional pun kita cuba gak.



IMG_0055

Masa sakit, rindu sangat masa sihat. Nak makan sesedap.




Sehingga lah minggu terakhir sebelum YY di Ijba Qabul kan. YY baru mampu bangun dan berjalan . Walaupun sakit masih ada. YY kuatkan semangat untuk urus kan segala urusan majlis. 4 hari sebelum majlis baru YY dapat jumpa Kak Zie untuk urusan pelamin, comfirm kan catering , comfirm kan dewan dan yang lain – lain. Hantaran nasib ada adik YY Angah Yani yang kreatif. Semua dia yang uruskan.



Sungguh, sepanjang hidup YY. Ini adalah sakit yang paling teruk YY pernah alami. Sebelum nie YY pernah melakukan operation, pun x sesakit yang YY alami sebelum kawin. Dugaan betul . Makan minum pun x larat. Badan susut sungguh ( Mungkin ada hikmah gak susut sebab baju kawin x muat uolsss ) .



Akhirnya,… genap jam 9.25pagi 4.01.14 YY telah bergelar isteri hanya dengan sekali lafaz di Masjid Bukit Aman, Kuala Lumpur. Terharu uolsss, dari hidup single past nie berdua plak. Ada suami gituee.




4





YY dan Familia :)



Di Majlis Pernikahan.



Kisah selanjutnya pasal wedding nanti YY citer eh. Kena amik mood lagi. Harap-harap kain tak buat YY bersara dari blogging. Sebab YY seronok menulis dan share citer nie.




P/S : Memula cam pelik bila org duk tanya “mana husband”, oh noooo dah bersuami iolss.



2 comments:

  1. mekap itu cantik sangattt
    tak nampak pong pengantin sakit sebelum jadi pengantin

    ReplyDelete
  2. Cantik sekali, semoga menjadi keluarga sakinah,aamiin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah