Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Jauhkan anak - anak dari iklan lucah dengan Salam Browser

Assalammualaikum ,

Sekarang kan , internet memang di hujung jari . Apa korang nak , google jer . Al maklumlah , handphone sekrang semua ada data , semua boleh layari apa yang korang nak . Bebudak pun dah mula ada phone sendiri . So , macam payah nak kawal kan . 


Mak Pak zaman sekrang pun terlalu sibuk dengan tanggujawab memasing . Sampai tak dan nak pantau apa yang anak - anak duk tengok . Lagi lah kalau duk kuar iklan yang bebukan . Kita yang tua pun boleh terperanjat , ini kan budak yang tak faham apa - apa . Kan bahaya tue . Satu masalah besar tue . Jenayah cyber zaman sekarang memacam . Silap sikit jer , habis lah viral . Satu dunia boleh tau . Sape yang susah nanti kalau benda camgitue jadi . 


Dengan Nur Qaireen Iman semakin meningkat besar . Sekarang mana YY nak dapat pegang phone , nampak YY pegang tipon jer . Dia pun sibuk jugak . Kalau bukak laptop pun sama . Kita nak buat keje , dia pun sama nak jugak menaip . Belum adik dia lahir lagi . Kalau tidak , mahu diorang berjemaah menakluki segala gadget yang ada . 


Salam Browser



Dengan ini  , YY nak perkenalkan kan korang dengan SALAM BROWSER . Apa itu Salam Browser ??? Salam Browser adalah yang pertama kalinya dicipta oleh pembangun berasaskan Chromium yang menghormati tuntutan agama . yang paling membanggakan , ianya di cipta oleh anak tempatan . 


Kelebihan Salam Browser adalah dengan memberi amaran kepada pengguna mengenai laman web lucah , perjudian dan laman web yang mempunyai maklumat yang berbahaya . Ia juga menghadkan hasil carian video yang mempunyai unsur keganasan dan maksiat .


Salam Browser



Sebelum menjadi perkara yang tak diingini , baiklah kita mencegahkan . Benda boleh dapat secara percuma . Korang cuma perlu download , dan terus boleh digunakan . Takdelah hati tue duk risau anak tengok yang bukan - bukan . 



Kekechik dah pandai online , Buat ibu risau jer . 















P/S : Jom kita download reramai , dan jegah apa yang patut . 







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah