Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Talent Corp SFCF Oct 2013 untuk graduan


Assalammualaikum,


Hai korang, nie nak citer. Korang yang dah nak habis belajar kan, apa plan korang ? Korang rasa nak keje mana ?



Baru – baru nie kan,di Uitm Shah Alam  ada buat program Talent Corp SFCF Oct 2013 . YY berkesempatan lah ke acara yang amat bersesuai bagi para graduan memikir kan hala tuju selepas tamat pengajian.



Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  101

Sessi Pendaftaran



Mengenai Talent Corporation Malaysia Berhad ( TalentCorp ):


TalentCorp telah ditubuhkan pada 1 Januari 2011 di bawah Jabatan Perdana Menteri untuk membentuk dan memudahkan inisiatif untuk menangani  bakat selaras dengan keperluan transformasi ekonomi negara.


Bekerjasama dengan agensi-agensi dan majikan dalam sektor ekonomi utama Kerajaan yang berkaitan, TalentCorp membangunkan inisiatif yang dipacu oleh permintaan tertumpu kepada tiga teras strategik , khususnya

(1) Mengoptimumkan bakat Malaysia ,

(2) Menarik dan Memudahkan Bakat Global

(3) Membina Rangkaian Bakat Top .


Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  112




Sebenarnya Talent Corporation Malaysia Berhad ( TalentCorp ), bersama-sama dengan Universiti Teknologi MARA ( UiTM), yang menganjurkan Pameran Kerjaya Sektor -Fokus ( SFCF ) . Acara ini adalah sebahagian daripada teras strategik TalentCorp untuk mengoptimumkan bakat Malaysia , serta meningkatkan kesedaran mengenai peluang kerjaya di kalangan orang ramai , iaitu, dalam sektor-sektor keutamaan di bawah 11 Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA). Acara dua hari itu dirasmikan oleh YB Senator Dato 'Sri Abdul Wahid bin Omar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri.




Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  109



SFCF UiTM adalah satu usaha sama antara TalentCorp , Graduan , MDeC dan UiTM. Fokus bagi yang saksama Perkhidmatan Perkongsian dan Penyumberan Luar (SSO). Pameran kerjaya juga disokong oleh lebih daripada 30 syarikat, termasuk AIG, DHL, Electrolux , Frost & Sullivan , GlaxoSmithKline , HP, IBM, LaFarge , Sime Darby dan PwC.




Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  102

Pendaftaran bagi company yang terlibat



Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  103

Kaunter Pengesahan Pendaftaran



Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  104
Iklan jawatan Kosong




SFCF ini memberi peluang kepada graduan untuk bertemu dengan CEO dan wakil-wakil kanan HR syarikat-syarikat yang mengambil bahagian, di samping menyediakan platform untuk syarikat-syarikat untuk mengesan bakat yang berpotensi dari universiti-universiti di Malaysia. Beberapa industri kritikal yang memerlukan modal insan cemerlang , dan pelajar dapat menggunakan peluang ini untuk lebih memahami sektor-sektor ini berkembang di Malaysia. Syarikat-syarikat juga mempunyai peluang untuk mendidik orang ramai mengenai perkembangan industri , penjenamaan sektor dan peningkatan pemahaman sektor SSO .




Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  113Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  114Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  115Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  118

Diantara yang terlibat dengan pameran.



Pameran kerjaya termasuk Ceramah Kerjaya dan Corner Sofa slot . Ceramah Kerjaya adalah satu platform yang dibangunkan untuk generasi muda untuk melibatkan diri dengan pemimpin industri terkemuka manakala Corner Sofa slot telah direka untuk pengunjung, terutamanya pelajar , untuk berinteraksi dengan syarikat-syarikat di dalam suasana yang santai.



Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  119Uitm Talent Corp SFCF Oct 2013  121

Aktiviti menguji IQ, huaawwww sikit bebenor markah YY tau



So ini satu inisiatif yang sangat bagus bagi bakal graduan. Usaha yang patut di teruskan. Peluang dah ada depan mata, jangan lepaskan tau.



Untuk maklumat lanjut mengenai TalentCorp dan SFCF , 
sila layari www.talentcorp.com.my atau www.facebook.com / SectorFocusedCareerFairSFCF





P/S : Untung Graduan sekarang bila ada Program camginiee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah