Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Portal Digital Pertama dari Celcom Malaysia


Assalammualaikum,


Wahai kaki shopping, kemana korang selalu shopping ya. Korang kalau shopping suka tempat camne ? Dan korang suka shopping barang apa ?


Eh, nak tahu kenapa YY duk citer pasal shopping? Sebab nya YY nak citer pasal Portal Digital terbaru yang akan bermula pada 1 September 2013 dari Celcom . Korang boleh shopping secara online hanya dengan melayari Shopping Online di rumah.




Celcom Axiata Berhad, penyedia telekomunikasi mudah alih pertama dan utama di Malaysia, melancarkan tiga perkhidmatan baru portal digital - Bachabooku, Buzzaar, dan The Crescent - yang akan memberi bukan hanya 13 juta pelanggan ditambah Celcom tetapi juga semua pengguna di negara ini lebih saluran untuk membeli barangan dan perkhidmatan melalui peranti internet mereka.



Celcom Portal Digital  105



YY berpeluang ke Majlis Pelancaran ketiga – tiga Portal Digital dari Celcom Axiata Berhad bertempat di Grand Hyatt Hotel.  Meriah uolss dengan kehadiran orang – orang kuat di sebalik tabir Team Portal Digital , Media dan Bloggers.



Celcom Portal Online  127


Celcom Portal Online  130Celcom Portal Online  131


Penerangan tentang ketiga – tiga Portal oleh En. Afizulazha Abdullah, Chief Digital Services Officer of Celcom Axiata Berhad






Celcom Portal Online  142

Tiga Portal Digital Celcom di lancarkan .

Representatives from Celcom Axiata Berhad (from third left, back row) Mr. Oon Chau Kok , Head of Digital Shopping; En. Zalman Aefendy Zainal Abidin, Chief Marketing Officer; En. Afizulazha Abdullah, Chief Digital Services Officer; and Mr. Liew Tze Min, Head of Digital Technology.




Celcom Portal Online  105Celcom Portal Online  116Celcom Portal Online  117

Portal Digital boleh dilayari dengan menggunakan SmartPhone.





Celcom Portal Online  159Celcom Portal Online  157

Bos Besaq Celcom Smile




Mari semuaaa, YY nak kasi penerangan sikit tentang apakah itu BachaBooku , Bazzaar dan Crescent .



BachaBooku !!


Celcom Portal Online  110


Celcom Portal Online  189


Sebuah kedai online yang menyediakan buku elektronik tempatan dan majalah . Sebagai portal e-buku pertama Celcom, Bachabooku menawarkan lebih daripada 700 penerbitan elektronik termasuk buku dan majalah daripada pengarang tempatan dan penerbit. Pelanggan boleh membeli kandungan pada telefon bimbit mereka atau tablet dari serendah RM0.90 sebagai pelancaran tawaran istimewa serta boleh menikmati sehingga 50% daripada harga runcit penerbitan fizikal untuk langganan 12 bulan atau lebih.


Portal ini juga adalah selaras dengan inisiatif Digital Malaysia kerajaan untuk menjadikan Lembah Klang sebagai pusat e-book di Asia. Kandungan Bachabooku adalah mudah, murah, mesra alam dalam bentuk tanpa kertas dan boleh dikongsi bersama sehingga lima peranti.
Perkhidmatan ini kini dibuka kepada pelanggan Celcom sahaja yang boleh memilih untuk membayar melalui udara Perkhidmatan Cash Celcom atau melalui pasca bayar Celcom atau akaun prabayar. Celcom juga akan menampilkan surat khabar arus perdana dalam mereka barisan untuk perkhidmatan ini di masa akan datang.






Buzzaar


Celcom Portal Online  112


Celcom Portal Online  191


Adalah sebuah kedai khusus dalam talian yang menawarkan penghantaran dalam kepakaran yang popular dari seluruh Malaysia ke rumah-rumah pelanggan . Diantara barang yang terdapat dalam Buzzaar adalah Kek Lapis Sarawak , Pes Laksa Sarawak dan memacam lagi.  Pasaran dalam talian yang memudahkan perdagangan produk khusus oleh usahawan tempatan untuk pasaran tempatan. Semua barangan dan produk yang dipilih untuk eksklusif mereka dari pelbagai sudut Malaysia, menjadi lebih menarik pada harga yang berpatutan.


Buzzaar adalah mudah untuk pengguna yang mencari pelbagai juadah tulen tempatan seperti Sarawak terkenal kek lapis dan ikan terubuk, tetapi yang biasanya tidak boleh berbuat demikian kerana lokasi mereka di bahagian-bahagian lain di Malaysia. Buzzaar akan dilancarkan dengan tawaran istimewa dari Sarawak - Malaysia "Bumi Kenyalang" - dengan lebih banyak pedagang dari Sabah dan seluruh Semenanjung Malaysia dan akan ditambah beberapa bulan akan datang.


Portal ini adalah terbuka kepada semua pelanggan-pelanggan yang berpangkalan di Malaysia tanpa mengira sama ada mereka adalah pelanggan Celcom dan pembayaran boleh dibuat melalui kad kredit.






Crescent



Celcom Portal Online  113


Celcom Portal Online  190


Dilancarkan sebagai hub gaya hidup Islam yang menawarkan pelbagai produk seperti kedai tudung online dan kandungan digital untuk orang Islam. Dilancarkan dengan kedai fesyen Islam di mana pengunjung juga boleh menikmati video demonstrasi dan kandungan kepada gaya terbaru dan trend dalam fesyen Islam selain daripada melayari melalui pelbagai hijabs dan pakaian yang lain.

Dalam perancangan, kedai akan diperluas untuk menyokong produk-produk lain seperti kosmetik, makanan tambahan dan portal food.Crescent akan menggabungkan kandungan Islam tambahan dari Cube - portal multimedia berjenama Celcom - serta perkhidmatan kewangan Islam termasuk pembayaran m-Zakat Celcom portal. Semua portal menampilkan carian mudah dan mesra pengguna dan pelayaran, satu katalog maya, fungsi promosi canggih, dan diselaraskan dan intuitif pengalaman pelanggan.

Sebagai saluran e-dagang baru yang inovatif di bawah portfolio Perkhidmatan Digital Celcom, tiga portal akan memberi manfaat serentak kepada asas Malaysia yang semakin meningkat pembeli peniaga, dalam talian, dan "tekno". Ini akan menawarkan pelanggan pelbagai rangkaian produk fizikal dan perkhidmatan maya pada harga yang lebih murah, di samping memberi peniaga yang menyertai saluran tambahan untuk mengakses pasaran yang lebih besar dengan yang kos efektif.



Celcom Portal Online  197

Blogger yang hadir ke Pelancaran Portal digital Celcom



Layan InstaVideo nieee.




Bachaabooku dan Bulan Sabit ini boleh diakses kepada orang ramai mulai 1 September 2013 pada www.bachabooku.com dan www.thecrescent.my manakala Buzzaar www.buzzaar.my akan disediakan tidak lama lagi.



0

Tahniah Celcom






Untuk maklumat lanjut mengenai Celcom, layari www.celcom.com.my.








3 comments:

  1. Shoping dirumah je pasni..
    jimat mnyak yerk:-)

    ReplyDelete
  2. molek la, harga minyak naik, jom pakat shopping di rumah je
    jimat kos, keh3

    ReplyDelete
  3. bagus jugak adanya portal2 ni...menarik...semuanya di hujung jadri je sekarang ni..:D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah