Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Day 1 / 2013 - Berpuasa



Assalammualaikum,

Camne puasa Day 1 korang hari nie. YY sebelum tido dah makan dulu, selalu nya memang x bersahur pun. Bangun pi keje, then tggu masa nak balik keje.

Kisah nya, opis YY diberi izin oleh Dato’ balik awal setengah jam. Pukul 4.30 ptg camtuee . Tapi bila duk nunggu ‘dia’ datang amik balik koje, harus lah lambat sikit. ‘Dia’ sampai dalam pukul 5.20ptg. Aduyaaai, haruslah menempuh jem. Kuar dari BA pun dah jem glerr. So, x sempat lah YY nak berbuka sesedap waktu berbuka. Sebab nyaa, time berbuka YY baru terhegeh-hegeh nak masak nasi dan goreng ayam.

So, Puasa Day-1 2013 , YY berbuka minum air jer dulu then pukul 8.30mlm baru siap masak. Makan nasi dengan ayam goreng dan sayur kailan. Alhamdulillah, rezeki hari ini. Apa menu berbuka korang day-1 posa nie.




P/S : Menu orang bujang, blasah jer janji kenyang.

6 comments:

  1. ohhh... ciannnya lambat sikit tempuh jammed.. kid berbuka... nasik lauk pauk dan juga spaghetti mak.. yeayyy!!!

    ReplyDelete
  2. Farah pun balik pukul 4.30 YY...heee...tapi hari ni sempat masak sebab MC...x keroje....

    ReplyDelete
  3. nasi kerabu... sodap, tapi mahal

    beli barang dapur, tp tak sempat nk masak lg arini... sampai rumah lewat..
    esok baru nk start ketuk kuali

    ReplyDelete
  4. selamat berpuas yana..
    akak masak nasi + ayam msk merah & mee kari..
    thn ni 1st year ank berpuasa.. kene lebih rajin sket masak..

    ReplyDelete
  5. padat jalan musim puasa ni...

    ReplyDelete
  6. dkna berbuka dekat masjid heheee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah