Entri Terkini Yana Yassin

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Food Trail Langkawi | Restoran Nasi Ayam Pak Ya


Assalammualaikum,


Wee ~~ Hai uolss. YY nak citer pasal makanan ler hari nie. Korang kalau berjalan mesti nak makan yang sedap-sedap dan harga pulak berpatutan. So, seperti yang korang tahu, kisah YY ke Langkawi bersama Family , yang  tak baca lagi tue ada kat SINI yaaa. Kebetulan seminggu sebelum YY ke Langkawi bersama keluarga, kan YY ada pi Langkawi bersama Tourism Malaysia dan Santai Travel SINI . Wah, berbelit-belit nak citer kan. Berjalan jerk koje nya. Sampai lama dah YY tak melepak dengan kengkawan tersayang. Sibuk dengan travel jaaa.


Jadi, bila dengan Tourism, YY pun ada lah kekenal dengan orang dari Tourism Langkawi . Kebetulan sekarang Langkawi memang baru lancarkan Food Trail, segala makanan yang patut kita try ketika berada di Langkawi. Korang kalau nak tengok senarai yang ada boleh terjah ke Facebook Tourism Langkawi SINI. Bila bab makan, berusaha lah YY untuk menerjah segala kedai yang ada. Tambah plak bila dengar cerita orang Tourism Langkawi pasal makan buat YY terliuq. Tapi, apa kan daya. Hanya ada satu jerk kedai makan yang YY dapat terjah, gegara bila kitaorg pi ada yang tutup atau menu yang kitaorg nak try tue takde kerna kehabisan bahan mentah. Aduh !! memang kecewa giler. 

Di Depan Restoran Nasi Ayam Pak Ya

Menu di Restoran Nasi Ayam Pak Ya

Muka teruja dan lapor


Jadi, YY berkesempatan ke Restoran Nasi Ayam Pak Ya. Sebelum nie YY dah pernah pi kat SINI , tapi tak tau pulak yang Restoran nie tersenarai di kalangan Restoran Food Trail Langkawi. Unik nya di Restoran nie, siap ada Nasi Ayam Telur. Haaa, mesti korang tertanya-tanya kan. Nasi Ayam telur nie , ayam nyer di balut dengan telur. Memang terbaik ler, tambahan plak ayam nyer masak garing dan sedap yaaa. Terutama tang kicap ngan sambal nya. Fuhh !! duk menaip nie dah terliuq dah.

Cendol terbaik tourrk

Nasi Ayam Telur

Makan time


Korang kalau pi Langkawi, boleh terjah Restoran Nasi Ayam Pak Ya niee. Memang korang tak kan rugi punya. Memang sedap dan kena dengan tekak kita orang Malaysia. 


Restoran Nasi Ayam Pak Ya
No. 85 & 86, 
Persiaran Mutiara, Pusat Dagangan, Kelana Mas 
Langkawi, Kedah.
No Tel : 6019 563 8320 




7 comments:

  1. wahhh nasi ayam telor..first time nengop..hihihi

    ReplyDelete
  2. oh my!!! sedapnyewwwww, makannnyew menyelerakan.... Ena lau pergi kt langkawi, tak tahu nk makan kat mana... terima kasih for sharing

    ReplyDelete
  3. yang menaip pun da terliur, apatah lagi yang membaca.. pergh!!

    ReplyDelete
  4. adoiii...tengok je pun dah memang taw, confirm2 sedap...

    ReplyDelete
  5. wah wah wah best nyer :) xpenah g penang

    ReplyDelete
  6. uiyooo.. terbaekkk tooookkkkkkkk!

    sodap sodap blakooo ehhh!...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Yana Yassin Designed by Ms.Azhafizah